Volvo: nieuwe marketingvennootschap

(tijd) - De NV "Volvo Cars Europe Marketing' (VCEM) is sinds begin april operationeel. Een team van (voorlopig) drie mensen is de precieze "struktuur' van het bedrijf nog aan het uitwerken. VCEM werd opgericht door Volvo Europa Car (de personenwagenfabriek in Gent) en de Volvo Car Corporation (Zweden). De oprichtingsakte verscheen begin maart in het Belgisch Staatsblad. De NV beschikt over een maatschappelijk kapitaal van 1,250 miljoen frank. Twee Zweden en een Brit werden als bestuurders aangeduid. In januari werd bekend dat Volvo zijn Europese commerciële strategie voor personenauto's centraal vanuit Brussel wil organizeren. In dat kader werd een nieuw "Volvo Marketing Center' ondergebracht in een gehuurd gebouw in Sint- Lambrechts-Woluwe. Een woordvoerster van VCEM kon nog niet zeggen welke aktiviteiten de nieuwe NV precies zal ontwikkelen. Officieel is het maatschappelijk doel onder andere de verkoop en marketing van personenwagens, dienstverlening, wisselstukken en onderdelen.