VT4 kan rekenen op de steun van de adverteerders

HALLE (tijd) - De Unie der Belgische Adverteerders (UBA) steunt VT4 in zijn pogingen om een nieuw commercieel TV-station in Vlaanderen te lanceren. 'Akkoord, Kanaal 2 biedt ons meer zekerheid op korte termijn. Maar het net handhaaft en bevestigt het monopolie van VTM. Als adverteerders bekijken wij de zaken op langere termijn en zijn we bereid om VT4 de nodige budgetten toe te stoppen. Enkel op die manier kunnen de prijzen voor TV-reklame in België naar beneden, en dat is ons uiteindelijk doel'. Aan het woord is Baudouin Michiels, voorzitter van Kraft Jacobs Suchard en tevens voorzitter van de UBA. De afgelopen weken hebben de twee commerciële zenders in oprichting, VT4 (van de Anglo-Skandinavische mediagroep SBS) en Kanaal 2 (het tweede net van VTM), zich aan de reklame- en bedrijfswereld voorgesteld. Beide zenders willen op 1 februari 1995 op de Vlaamse kabel zitten. Voor Kanaal 2 zal dat geen probleem zijn; VT4 daarentegen mag zich aan forse politieke en juridische tegenwind verwachten.