Advertentie
Advertentie

VT4 mikt hoger met teleshopping, populaire programmering en erotiek

MELSBROEK (tijd) - Sinds begin mei is het marktaandeel van de commerciële zender VT4 aan het stijgen. In de eerste drie weken van juni verdubbelde het zelfs tot gemiddeld 8,3 procent. Daarmee komt de vooropgezette 10 procent heel dichtbij, vindt algemeen directeur Carlo Gepts. Hij sloot zopas een overeenkomst ter waarde van 200 miljoen fr. met het Nederlandse produktiehuis Endemol Entertainment. Endemol vestigt zich in Vlaanderen om hier lokale produkties te maken. VT4 wil tegen eind dit jaar doorgroeien naar een marktaandeel van 13 procent. Maanden al gaat VT4 door het leven als het zwakke broertje in de Vlaamse televisie. Het SBS-station startte op 1 februari in woelige omstandigheden maar stelde niettemin een marktaandeel van 10 procent voorop. Met het zogenaamde 'unserved audience' in het vizier leek dat objectief niet haalbaar. De kijkers vonden de weg niet naar VT4; tussen februari en mei schommelde het gemiddelde marktaandeel van de zender tussen de 3,3 procent en de 3,8 procent.