Advertentie
Advertentie

Waals-Brusselse as en 'het sociale' centraal in PS-campagne

(tijd) - De PS zal tijdens haar verkiezingscampagne vooral de nadruk leggen op de solidariteit tussen Wallonië en Brussel en de sociale thema's. Die Waals-Brusselse as moet een dam opwerpen tegen al te grote Vlaamse ambities voor een verdere staatshervorming. Want PS-voorzitter Busquin zou zich ook in de volgende legislatuur veel liever met de sociale en fiscale thema's bezighouden.Voor de Parti Socialiste is het Agusta- en Dassault-vonnis al een nare droom uit een ver verleden. PS-voorzitter Philippe Busquin achtte het donderdag tijdens de nieuwjaarslunch van zijn partij niet nodig nog een woord aan die episode te wijden. Ook de Franstalige socialisten zitten met hun gedachten al volop bij 13 juni 1999. Busquin stelde niet zonder ironie vast dat 'de beperking van de verkiezingsuitgaven tijdens de eigenlijke campagneperiode bij sommige collega's blijkbaar een vervroeging van de campagne heeft uitgelokt, dit met inbegrip van affiches van 20 vierkante meter'. Een beleefde steek aan CVP-voorzitter Van Peel, die nu al vanop affiches duidelijk maakt dat het Vlaanderen voor de wind gaat.