Advertentie
Advertentie

Winst LVMH stijgt met 23 procent

PARIJS (afp/bloomberg/reuters) - De nettowinst van het luxeconcern LVMH (Moët Henessy Louis Vuitton) steeg in 1997 met 23 procent van 3,683 miljard Franse frank in 1996 tot 4,528 miljard Franse frank vorig jaar. Per aandeel betekent dit een winst van 52 Franse frank tegenover 42,5 Fr.fr. het jaar voordien. Voor 1998 is LVMH, vooral wegens de crisis in Zuidoost-Azië, voorzichtig, hoewel het toch op een verbetering van de resultaten mikt. LVMH is de grootste producent van luxegoederen in de wereld, met gerenommeerde merken zoals Louis Vuitton, Christian Dior, Givenchy en Veuve Clicquot onder zijn vleugels. LVMH toonde zich tevreden over de winststijging van 23 procent. 'Ondanks het moeilijke economische klimaat zijn we erin geslaagd goede resultaten neer te zetten', aldus het concern. Het bedrijf schrijft de sterke resultaten toe 'aan een unieke merkenportefeuille en een strategie gebaseerd op creativiteit en kwaliteit'. Tegelijk onderstreept LVMH dat de impact van de Azië-crisis op de resultaten moet gerelativeerd worden. 'De vier landen die door de Aziëturbulenties het hardst zijn getroffen (Indonesië, Thaïland, Malaisië en de Philippijnen) vertegenwoordigen niet eens 1 procent van de omzet van LVMH', aldus het concern.