Xerox wil in '98 Belgisch marktaandeel in SOHO-segment verdubbelen

ZAVENTEM (tijd) - 'De totale markt waarin Xerox actief is, groeit jaarlijks met zo'n 14 tot 15 procent, maar Xerox zelf slechts met 5 tot 6 procent. De reden is dat wij zeer sterk zijn in segmenten met een lage groei en zwak in de sectoren die sterk groeien. Met de oprichting van de Xerox Channels Group, in maart al in de Verenigde Staten en nu ook in België en Luxemburg, willen wij daar verandering in brengen door vooral het sterkstgroeiende segment, de SOHO-markt, met aparte producten en een aparte aanpak te benaderen.' Aldus Pierre Danon, voorzitter van de Xerox Channels Group wereldwijd, bij de voorstelling van de nieuwe activiteit in ons land.'De jongste jaren is Xerox gekenmerkt door een zeer sterke groei van de winst, maar een tanende omzetgroei', steekt Danon van wal, tot voor een paar jaar nog algemeen directeur van Xerox in ons land. 'Een vrij moeilijke situatie wanneer de markt van ons een groei van de winst per aandeel met 15 procent verwacht en je maar een omzetgroei van 6 procent haalt om dat te realiseren. De markt waarin wij actief zijn groeit bovendien jaarlijks gemiddeld met 14 tot 15 procent naar zo'n 170 miljard dollar tegen het einde van de eeuw - maar wij dreigen hier met onze beperkte groei duidelijk achter te blijven. Vorig jaar zijn wij dan ook gaan brainstormen rond dit probleem om de redenen voor die zwakkere prestaties te achterhalen.'