Advertentie
Advertentie

Zweeds Volvo hernieuwt bod op BCP

STOCKHOLM (reuter) - De Zweedse industriegroep Volvo heeft haar bod op de uitstaande aandelen in Branded Consumer Products (BCP) hernieuwd. BCP groepeert Procordia's aktiviteiten inzake verbruiksartikelen. De voorwaarden van het bod blijven gehandhaafd, maar de totale waarde ervan stijgt van 596 naar 887 miljoen dollar. Het eerste bod werd opgeschort toen de fusie tussen Volvo en Renault eind 1993 afgeblazen werd. Volvo is overigens ook van plan zijn aandelen in vijf op te splitsen, om de verhandelbaarheid ervan te vergroten. De waarde van het aandeel zal zo zakken van 25 naar vijf Zweedse kroon. Volgens sommige analisten is er momenteel meer interesse voor het aandeel omdat Volvo zou overwegen om kleinere, goedkopere modellen te lanceren in Noord-Amerika. De stopzetting van de produktie van de 240-serie liet een leegte achter op die markt. De Nederlandse 400-serie (NedCar) zou "ongeschikt' zijn voor verkoop in Amerika. De vervanger van de 400, die Volvo en Mitsubishi samen ontwikkelen, zou wel een mogelijk alternatief zijn.