Option: Second Life!

Option stijgt meer dan 15 procent in de loop van donderdag. Een herrijzenis, een tweede jeugd. Een second life misschien? Option kondigde begin deze week aan dat het overweegt de markt van de particulieren aan te pakken met een snelle toegang vanop de gsm tot sociale netwerken zoals Facebook en MySpace. Nu was ik niet in Barcelona op het Mobile World Congress. Ik ben ook geen technische expert in mobiele technologie. Maar, in alle naïviteit, toch enkele vragen:

  • Wat gaat het voordeel zijn van de Option-kaart tegenover een klassieke smart phone?
  • Wat gaat het product kosten, wetend dat Facebook en MySpace voor een belangrijk deel jongeren aantrekken?
  • Meer algemeen: is dit een nieuw voorbeeld van een aankondigingseffect op het aandeel?

Ok, vandaag was er ook meer concreet nieuws. AT&T breidt zijn gamma datakaarten voor draadloos internetverkeer uit met twee nieuwe connectiekaarten voor laptops van Option. Nu, dit mag dan concreter zijn, héél concreet is het nu ook weer niet. Over hoeveel kaarten gaat het? Wat voor opbrengsten worden er verwacht?

We willen niet zeggen dat het geen interessante informatie is. Maar een koerssprong van 15 procent op basis hiervan is op zijn minst opmerkelijk te noemen. De koersbeweging moet ook in het licht worden gezien van nog ander recent goed nieuws:

  • Option-topman Jan Callewaert zei in Barcelona op het Mobile congres dat de alliantie met Intel in de tweede jaarhelft moet leiden tot de eerste commerciële producten.
  • De Russische operator VimpelCom heeft de draadloze toestellen van Option gekozen om zijn productportfolio van mobiele breedbandoplossingen uit te breiden.

Allemaal goed nieuws, maar niemand die kan zeggen hoe goed het is in termen van financiële resultaten.

Conclusie: op dit moment zijn de believers in Option in opmars op de beurs. Maar het blijft een kwestie van geloof.

Roland Legrand
Anne-Sophie Bailly

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud