Resilux: Hoe gaan jullie de problemen in Duitsland aanpakken? En wat zal de impact van Duitsland zijn op jullie resultaten?

De Duitse markt ligt voor het ogenblik inderdaad moeilijk:
Er is de onduidelijkheid omtrent de wetgeving: de huidige wetgeving die sinds eind 2002 van kracht is, ligt zwaar onder vuur zowel in Duitsland als van de Europese Commissie die formeel een onderzoek heeft ingesteld, omdat ze in strijd is met de Europese regelgeving. Bovendien is deze regelgeving totaal onpractisch voor de consument.

Er is de onduidelijkheid over het consumentengedrag mede door de onduidelijkheid in de wetgeving; onze klanten hadden een sterke vraag verwacht van de hervulbare flessen in 2004 maar deze is er niet echt gekomen. Resilux heeft hier contractuele volume-afnames met klanten afgesloten maar deze afnames werden niet nagekomen. Bovendien is het zo dat de zwakke zomer van 2004 voor een laag drankverbruik heeft gezorgd.

  • We zijn met onze Duitse klanten aan het onderhandelen opdat de contractuele verplichtingen gerespecteerd worden.
  • We hebben onze kostenbasis verminderd in de duitse markt
  • Ons productie-apparaat is flexiebel zodat er snel kan omgeschakeld worden naar de producten die door de consumenten worden gevraagd.
  • We blijven wel voldoende aanwezig in de Duitse markt zodanig dat we snel kunnen inspelen op opportuniteiten.

De impact van Duitsland op de resultaten van 2004 is dan ook negatief. Gegeven de kostenreductie die we ondertussen hebben doorgevoerd, is ons break-even punt aanzienlijk verlaagd, zodat bij een herstel van deze markt een positief hefboomeffect zal spelen.

Deze vraag werd beantwoord door Luc Verstuyft, Chief Financial Officer Resilux N.V.

22119605

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud