<B>Priceline.com</B> (uit: Wall Street Uptodate)

Priceline.com, een aanbieder van on line reizen, zag zijn kwartaalwinst verdubbelen dankzij het succes van de verkoop van gewone vliegtuigtickets. Het bedrijf waarschuwde wel dat de groei dit jaar zal afnemen en dat de advertentiekosten zullen toenemen.

Priceline.com, dat vooral gekend is door de verkoop van vliegtuigtickets en hotelovernachtingen op het principe van "geef je eigen prijs" startte vorig jaar ook met de verkoop van vliegtuigtickets tegen een vast prijs. Mede door het succes van deze nieuwe diensten zag het bedrijf zijn winst over het voorbije vierde kwartaal verdubbelen tot 5 mln. $ of 0,12 $ p.a. Exclusief uitzonderlijke elementen kwam de winst zelfs uit op 0,22 $ p.a. Mede door de overnames van Active Hotels in september en Travelweb in mei steeg de omzet met 8,2% tot 195 mln. $. Analisten rekenden gemiddeld op een winst van 0,16 $ p.a. op een omzet van 195 mln. $. Hoewel de resultaten dit kwartaal wellicht iets onder de verwachting zullen uitkomen handhaafde het bedrijf de winstverwachting voor het volledige boekjaar op 1,18 $ p.a. Gezien de aantrekkelijke waardering in vergelijking met de meeste sectorgenoten mogen de aandelen nog steeds gekocht worden.

uit: Wall Street Uptodate van 18 februari 2005.

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud