Winnaar 2012: La Lorraine Bakery Group

‘We durfden onze comfortzonemarkten verlaten, daar hebben we ons succes aan te danken'

Partnercontent
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Guido Vanherpe - La Lorraine

Jaar na jaar groeit de Vlaamse bakkerijgroep La Lorraine Bakery Group, en dat vooral dankzij haar internationale blik. 2018 klokte de groep, volledig in handen van de familie Vanherpe, af op net geen 775 miljoen euro omzet, of bijna 7 procent meer dan het jaar voordien. In dat tempo wordt de magische kaap van 1 miljard euro omzet over een jaar of vier gerond.

Centraal- en Oost-Europa vormen de grootste groeimotor. Twintig jaar geleden betrad La Lorraine Bakery Group de Oost-Europese markt, waar tot dan toe vooral een basisbrood werd gegeten. 60 procent van de omzet haalt de groep vandaag buiten België en drie vierde daarvan komt uit de nieuwe markten. Die ‘Go East-strategie’ wordt vandaag nog versterkt.

Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Advertentie
Advertentie
Advertentie