Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Bancontact Payconiq Company is klaar voor strengere Europese betaalrichtlijn die online betalen veiliger maakt

Nathalie Vandepeute, CEO Bancontact Payconiq Company

Volgens de tweede Payment Services Directive moeten onlinebetalingen binnen de Europese Economische Ruimte vanaf 2021 voldoen aan minstens twee van drie veiligheidsstappen.

Betalingen moeten uitgevoerd worden met iets wat een consument ‘heeft’ (bv. telefoon of kaartlezer), ‘kent’ (bv. pincode, wachtwoord, geheime vraag) of ‘is’ (bv. gezichtsherkenning of vingerafdruk).

Deze voorwaarden vormen samen de nieuwe Strong Consumer Authentication (SCA)-richtlijn die consumenten beter moet beschermen tegen onlinebetalingsfraude. ‘Onze betaaloplossingen bieden vandaag reeds een antwoord op de nieuwe Europese richtlijn’, zegt Nathalie Vandepeute, CEO van Bancontact Payconiq Company.

Advertentie

Onze betaaloplossingen bieden vandaag reeds een antwoord op de nieuwe Europese richtlijn.

Nathalie Vandepeute
CEO Bancontact Payconiq Company

‘Dit betekent dat handelaren met hun bestaande oplossing van Bancontact of Payconiq ook na januari 2021 makkelijk en veilig betalingen ontvangen. De Payconiq by Bancontact-app en de One Click-oplossing van Bancontact bieden de consument een makkelijke en veilige online betaalervaring die ze kunnen blijven gebruiken.’

Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.