Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Onze e-commerce logistics partner denkt én groeit met ons mee’

Juwelenmerk Paul Valentine kent een explosieve wereldwijde groei door de toegenomen online verkoop. Vorig jaar verzond bpostgroup-dochter Radial 942.000 artikelen vanuit zijn fulfilment center in Duitsland. ‘Wij zijn uitermate tevreden over deze exclusieve samenwerking’, getuigt Paul Franzreb, CEO van Paul Valentine.

Vanuit zijn hoofdkantoor in Mannheim ontwerpt, produceert en vermarkt Paul Valentine al zeven jaar juwelen en sieraden voor Europa en ver daarbuiten. De sieraden zijn handgemaakt uit de beste materialen en ze voldoen aan hoge kwaliteitsnormen, waardoor ze een leven lang meegaan. Zijn volledige omzet realiseert het merk via de online verkoop, rechtstreeks aan de consument. ‘Wij geloven sterk in een online only-verhaal’, benadrukt Paul Franzreb.

Over Paul Valentine
  • Opgericht in 2015 door broer en zus Marlene en Paul Franzreb
  • Staat voor uitmuntend design, kwaliteit en een vleugje luxe
  • Bedient honderdduizenden klanten wereldwijd
  • Is uitgegroeid van een duo naar een team met meer dan 40 medewerkers
  • Marlene is de creatieve kracht: ze put voor de ontwerpen inspiratie uit reizen, haar liefde voor mode en design, en haar toewijding aan het empoweren van vrouwen over de hele wereld 

‘Onze producten zijn bewust niet in fysieke winkels te koop en we werken nauwelijks samen met B2B-partners.’ Het merk verkoopt zijn producten via zijn webshop en bekende online marktplaatsen als Amazon. Naar eigen zeggen heeft het merk in Radial de perfecte e-commerce logistics partner gevonden. ‘We zochten een bedrijf dat de volledige afhandeling na een online bestelling kon regelen, zo kunnen wij ons volledig toeleggen op onze kernactiviteiten: juwelen creëren en verkopen.’

Snelle en kwalitatieve service

De klantenervaring primeert. En niet alleen op de website en tijdens het aankoopproces. Paul Valentine verlangt ook dat klanten na de aankoop van een product van elke statusverandering van hun bestelling op de hoogte gebracht worden: van het moment dat hun juweel het fulfilment center verlaat, als het onderweg is, tot en met updates over het moment van bezorging. Daarbij moet het product zo snel mogelijk verpakt en verzonden worden. ‘In tijden van online sales verwachten klanten niet alleen een uitstekende, maar ook een almaar snellere verzend- en leveringsservice. In meer dan 85 tot 90 procent van de gevallen ontvangen onze klanten hun bestelling binnen de 24 uur. Dat versterkt hun ervaring en hun loyaliteit’, zegt Franzreb.

‘In meer dan 85 tot 90 procent van de gevallen ontvangen onze klanten hun bestelling binnen de 24 uur.’ - Paul Franzreb, CEO bij Paul Valentine

Sterke flexibiliteit

Zoals veel andere bedrijven die steunen op online sales kent ook Paul Valentine grote schommelingen in zijn aantal online bestellingen, afhankelijk van de periodes van het jaar, zoals tijdens vakanties en feestdagen. De ene maand kunnen er dubbel zoveel bestellingen zijn als de maand ervoor of omgekeerd. ‘Radial volgt ons daarin perfect en biedt ons veel flexibiliteit om met die pieken en dalen in onze bestellingsflow om te gaan’, vertelt Franzreb. ‘Ook de betrouwbaarheid en het professionalisme van Radial zijn een grote troef voor de business.’

De flexibiliteit van Radial blijkt ook een grote sterkte in het groeiverhaal van Paul Valentine. Het juwelenmerk weet dat zijn e-commerce logistiscs partner naadloos mee kan groeien. ‘De schaalbaarheid van Radial is geruststellend. We weten dat onze logistieke partner ons moeiteloos kan bijbenen. Over de afhandeling van grotere volumes, meer bestellingen en leveringen naar extra regio’s, landen en zelfs bijkomende continenten hoeven we ons geen zorgen te maken.’

Gepersonaliseerd en duurzaam

Naast het fulfilment van a tot z, inclusief het ontvangen, inspecteren en afhandelen van eventuele retourzendingen tot 30 dagen na aankoop, biedt Radial ook extra diensten aan. Zo worden bestellingen soms deels verpakt in zijdepapier of worden er gepersonaliseerde flyers toegevoegd. ‘Radial zit niet alleen op onze golflengte, maar denkt ook actief mee na over hoe we onze klanten nog persoonlijker of innovatiever kunnen benaderen.’

Tot slot is ook duurzaamheid voor Paul Valentine belangrijk. Niet alleen wat de ontwerpen en de materiaalkeuzes van de juwelen betreft, maar ook in shipping. Paul Franzreb: ‘We gebruiken nooit plastic, maar alleen verpakkingen van duurzame en deels gerecycleerde materialen. We vonden in Radial een logistieke teamspeler die zo klimaatneutraal mogelijk werkt in de afhandeling en verzending van bestellingen: ook dat is een troef voor ons merk en voor onze klanten. We willen daar de komende jaren zeker aan blijven vasthouden.’

Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.