Maak van uw werkvloer een efficiënte organisatie

Een document printen, een rapport kopiëren of een verslag faxen. Administratieve of repetitieve taken die niemand graag doet. Maar die wel noodzakelijk zijn. Hoe vaak? En vooral, hoe beheert u al die processen en papieren zo efficiënt mogelijk? Ricoh helpt in de zoektocht naar creatieve oplossingen.

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf, gespecialiseerd in kantoortoestellen, production printing oplossingen, documentmanagementsystemen en IT-diensten. ‘Onze slogan’, vertelt Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium en Luxemburg, ‘is ‘imagine.change’. Alles draait bij ons rond de kracht van de collectieve verbeelding. Om uiteindelijk te komen tot een productieve en bevredigende levenskwaliteit.’

Ricoh-stichter Kiyoshi Ichimura verzamelde een groep experts rond zich, die durfden te dromen. Dromen over een wereld waarin je informatie perfect zou kunnen kopiëren en verspreiden met één druk op de knop. Een wereld waar belangrijke businessinfo altijd en overal beschikbaar zou zijn. ‘En dat was lang voor die wereld er ook echt was’, weet Eric Gryson. ‘De basis voor ons bedrijf is altijd al de kracht van creatieve ideeën. Al zijn hele geschiedenis is Ricoh een voorloper op het gebied van automatisatieprocessen op de werkplek.’

Printer en fax

De ideeën en innovaties van Ricoh hebben de werkplek ook daadwerkelijk veranderd. ‘Mensen hebben ons leren kennen via de printers, kopieerapparaten en faxen’, vertelt Eric Gryson. Producten die de start betekenden van de automatisatie van het kantoor. ‘En het gevolg? De productiviteit van onze klanten nam aanzienlijk toe.’ Ook vandaag nog is Ricoh koploper in de zoektocht naar de meest efficiënte werkplek. De nieuwe uitdaging heet innovatieve oplossingen voor documentmanagement.

Wat betekent dat concreet? Processen efficiënter inrichten en zorgen dat de juiste apparatuur op de juiste plek staat. ‘We zijn een wereldspeler. We zorgen voor connectie tussen onze klanten in verschillende departementen, plaatsen en systemen. We groeien ook mee met de klant. En ons uiteindelijke doel? Voor de klant kosten verminderen, verspilling tegengaan en businessprocessen stroomlijnen.’ Sleutelwoorden in dat proces zijn technologie, service en gebruiksvriendelijke software.

‘We zorgen ervoor dat klanten informatie kunnen opslagen, bewaren, gebruiken en versturen. Op die manier halen ze ook geld uit essentiële businessprocessen. Ze kunnen sneller inspelen op vragen van hun klanten. En werknemers verleggen hun focus naar werk met een hogere toegevoegde waarde in plaats van tijd te verspillen aan inefficiënte documentmanagementtaken.’

Klant centraal

Dankzij de combinatie van technologie en mensen blijft Ricoh werken aan de transformatie naar een nog efficiëntere werkplek. ‘Bij alles wat we doen staat de klant centraal. We focussen op zijn uiteindelijke doel. En dan zoeken we oplossingen om onze klant dat doel sneller te laten bereiken. Ligt de oplossing in een volledig digitale omgeving? In outsourcing? Of gewoon in een hogere efficiëntie van de printomgeving?’

Duurzaamheid is daarbij altijd een sleutelfactor. ‘Als organisatie maken we deel uit van een groter geheel. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is geen leeg begrip’, legt Eric Gryson uit. ‘We steunen een paar zeer concrete projecten. En daarnaast maakt de bescherming van het milieu onlosmakelijk deel uit van onze bedrijfsactiviteiten. Denk maar aan onze energiebesparende toestellen, ons recycleerbaar verpakkingsmateriaal en de vermindering van CO2-uitstoot door onze machines.’

Wat wordt de volgende stap voor de optimalisatie van de werkvloer? ‘De toekomst kunnen we niet voorspellen. Maar we zijn er wel klaar voor’, zegt Eric Gryson. ‘Omdat we geloven in de kracht van de collectieve verbeelding. Daarom ook blijven we op zoek gaan naar oplossingen om business meer efficiënt te laten draaien.’

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud