Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Als we onze klanten en medewerkers gezond houden, blijft ook ons bedrijf gezond’

Johnny Smets, Inetum-Realdolmen ©Jim Bella

Het IT-dienstenbedrijf Inetum-Realdolmen ziet innovatie vooral als een instrument om partnerships, oplossingen en verbeteringen te realiseren. Technologie is daarbij een middel, geen einddoel. ‘We willen de maatschappij, onze klanten, onze medewerkers én onze financiële resultaten nog verder versterken’, vertelt General Manager Johnny Smets over de vernieuwde kernambities van zijn onderneming.

Inetum-Realdolmen ondersteunt bedrijfsklanten met hun digitale transformatie, datacenters, werkplekken, netwerken en alles wat daarbij komt kijken. Het Belgische bedrijf maakt sinds enkele jaren deel uit van een grote internationale groep met 27.000 medewerkers in 26 landen, en is uitgegroeid tot een echte referentie in zijn vakgebied. ‘Vandaag en morgen willen we nog een stap verder gaan’, verduidelijkt Johnny Smets, General Manager België bij Inetum-Realdolmen.

Maatschappelijke impact

‘Vertrekkende vanuit vernieuwde doelstellingen hebben we vier concrete kernambities vastgelegd. De eerste daarvan is nog meer impact genereren voor de samenleving.’

De voorbije twee jaar zijn we jaar na jaar meer dan 10 procent gegroeid, waardoor we over heel wat financiële brandstof beschikken.
Johnny Smets
General Manager België bij Inetum-Realdolmen

Door middel van technologie wil Inetum-Realdolmen een maatschappelijk verschil maken. Dat kan door kennis uit te wisselen en oplossingen te realiseren voor problemen rond bijvoorbeeld grondstofschaarste, afvalverwerking, migratiestromen, inclusie enzovoort.

‘Daartoe creëren we samen met onze klanten, kennisinstellingen en organisaties een sectoroverschrijdend ecosysteem dat nieuwe samenwerkingen, dialogen en partnerships inspireert en faciliteert’, vertelt Johnny Smets.

Klanten versterken

Die maatschappelijke impact wil de onderneming realiseren door in de eerste plaats een businesspartner en techexpert te zijn voor zijn klanten. ‘Met technologische oplossingen onze klanten beter en sterker maken, zodat zij optimaal hun doelen kunnen bereiken: dát is onze tweede ambitie’, zegt Johnny Smets.

‘We doen dat zowel voor onze klanten als voor de klanten van onze klanten en al hun medewerkers.’ En dus streeft Inetum-Realdolmen langetermijnrelaties met zijn cliënten na. ‘Want een digitale transformatie is geen eenmalig project, maar moet bij ondernemingen continu in een flow blijven.’

Medewerkers staan centraal

Die twee ambities kan Inetum-Realdolmen alleen realiseren wanneer het bedrijf de employer of choice blijft voor zijn medewerkers. ‘We willen daarbij zowel teams als medewerkers individueel in hun kracht zetten’, zegt Johnny Smets.

‘We linken het werk van onze mensen niet alleen aan de purpose van ons bedrijf, maar ook aan die van onze klanten. Zo ontstaat er een krachtige vorm van jobbetekenis die leidt tot een verhoogde motivatie en voldoening.’

Inetum-Realdolmen biedt bovendien enorm veel functies en opdrachten. Medewerkers kunnen dus via opleidingen, trainingen of ervaring doorgroeien of switchen wanneer een andere jobinhoud na verloop van tijd dichter aanleunt bij hun persoonlijke voorkeuren, passies en ambities.

Financiële brandstof

Als die drie ambities – maatschappij, klanten en medewerkers – mooi in balans zitten, volgt de vierde vanzelf: nog meer toegevoegde waarde creëren voor de aandeelhouders. ‘Uit al die inspanningen en strategieën vloeien uiteindelijk ook duurzame financiële resultaten’, besluit Johnny Smets.

‘Als we onze klanten en medewerkers gezond maken én houden, dan blijft ook ons bedrijf gezond. De voorbije twee jaar zijn we jaar na jaar meer dan 10 procent gegroeid, waardoor we over heel wat financiële brandstof beschikken.’ Kortom: Inetum-Realdolmen wil met digitale technologie en partnerships het verschil maken voor de maatschappij, zijn klanten, zijn medewerkers en zijn aandeelhouders.

Lees verder

Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.