Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

'Met onze groepsstrategie ambiëren we marktleiderschap, ook in België'

Johnny Smets, General Manager bij Inetum België

De Inetum-groep groeit al tien jaar continu, via een mix van overnames en organische expansie. Het IT-bedrijf, gespecialiseerd in digitale diensten en oplossingen, navigeert de komende jaren met een nieuw strategisch plan richting Europees marktleiderschap. General Manager Johnny Smets vertelt over de impact daarvan voor Inetum België. ‘We mixen een lokale aanpak met nearshore-troeven en de kracht van een Europese speler.’

Waarom heeft de Inetum-groep een nieuwe groepsstrategie nodig?

Johnny Smets (General Manager bij Inetum België): ‘Met de Inetum-groep zijn we actief in 27 landen. Vorig jaar behaalden we een omzet van 2,4 miljard euro, oftewel een groei van meer dan twaalf procent. Dat pad willen we als één hechte groep nog verder ontwikkelen. Onze missie is om de best mogelijke technologie aan te bieden en een positief verschil te maken, door onze sectorexpertise, praktijkgerichte aanpak, snelheid, wendbaarheid en fysieke nabijheid. Via onze nieuwe groepsstrategie combineren we nog meer de slagkracht van een Europese multinational met de persoonlijkheid van een lokaal verankerde speler.’

Advertentie

Wat betekent dat concreet voor Inetum België?

Johnny Smets: ‘Ook in ons land streven we ernaar de komende jaren dé bedrijfspartner te zijn op vlak van  Microsoft, Salesforce, ServiceNow, en SAP. We willen organisaties helpen om te innoveren en nieuwe technologieën zoals GenAI in te zetten. Als wendbaar bedrijf willen we ook via innovatieve tools competitieve prijzen aanbieden. Daarbij versterken we tevens ons werkgeversmerk, om de beste talenten aan te trekken en hen nationale en internationale carrièremogelijkheden aan te bieden. Ook willen we leider zijn op vlak van ESG in de digitale dienstensector, en klanten ondersteunen in het opnemen van hun sociale verantwoordelijkheid.’

Is er nu ook een opdeling in vier aparte Business Lines?

Johnny Smets: ‘Correct, we kiezen voor vier duidelijke focussen, waarbij we via sterke synergieën tussen onze internationale vestigingen kennis, talenten en resources uitwisselen maar ook lokale oplossingen aanbieden. Inetum Consultingbegeleidt bedrijven bij hun strategie over de richting, timing en snelheid van hun transformatieplannen. Inetum Technologies ondersteunt IT-verantwoordelijken om tot operationele uitmuntendheid te komen, door kostenoptimalisatie en de flexibiliteit van hun IT-infrastructuur te verbeteren via de beste industrialisatie, automatiserings- en beveiligingsmogelijkheden.

Via onze nieuwe groepsstrategie combineren we nog meer de slagkracht van een multinational met de persoonlijk aanpak van een lokale speler.

Johnny Smets
General Manager bij Inetum België

Inetum Solutions biedt organisaties de mogelijkheid om de beste oplossingen op de markt te implementeren van strategische partners als Microsoft, Salesforce, SAP en ServiceNow. Zo worden ze efficiënter en wendbaarder. Inetum Software regelt de implementatie van meer dan 50 multisector-softwareoplossingen en innoveert met 27 R&D-centra onder meer voor de publieke sector.’

Hoe wil Inetum samen met klanten en medewerkers impact genereren voor de samenleving?

Johnny Smets: ‘Ook onze maatschappelijke rol willen we de komende jaren als business-to-business-to-society-bedrijf verder versterken. Ik ben ervan overtuigd dat we door de grootte en slagkracht van onze organisatie mee het verschil kunnen maken. Door klanten concurrentieoverschrijdend samen te brengen, aangevuld met partijen zoals kennisinstellingen en overheden, kunnen we via ecosystemen een grote maatschappelijke impact creëren. Wij zien dat als hét hoogste niveau van digitalisering. Ook onze medewerkers vervullen daarbij een sleutelrol: door hen duidelijk te maken dat zij mee het verschil maken, vergroten we hun jobbetekenis.’

Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.