Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

AB InBev lanceert 'Café Courage'

Op 21 maart heeft AB InBev het digitaal platform www.cafecourage.be gelanceerd, waar mensen hun pintjes op voorhand kunnen bestellen en betalen, en waarbij AB InBev bovendien tot 3,6 miljoen pinten aan cafés zal schenken. Daarnaast kunnen mensen via deze website ook een gift doen die integraal wordt doorgestuurd naar hun favoriete café of restaurant.

Op die manier wil AB InBev, de Home of Beer, ook de trouwe caféganger de kans geven om de horeca mee te ondersteunen. Dit initiatief komt bovenop de eerder aangekondigde maatregelen zoals het uitstel van huurgelden en de 1 miljoen euro investering die AB InBev doet om de cafés te helpen klaar te zijn wanneer ze opnieuw mogen openen. Tot op heden hebben al 2.600 cafés en restaurants zich aangemeld om mee te doen en werden er al bijna 110.000 virtuele pintjes besteld. Café Courage is nu ook opengesteld voor voetbalkantines, om hen een duwtje in de rug te geven nu de competitie vroegtijdig werd stopgezet.

Josse Peremans, marketingmanager van Jupiler & Stella Artois, legt het mechanisme uit: “We hebben onze cafés per email gecontacteerd om hen te vragen of ze willen meedoen. Als ze willen meedoen, worden ze op ons platform www.cafecourage.be geplaatst. Voor elke Stella Artois, Jupiler, Diekirch, Ginette Lager en Jupiler 0,0% ter waarde van 2,5 euro die de caféganger dan virtueel bestelt, storten wij de betaling van de consument integraal door naar de cafés via een externe partij – zo helpen we hun kasstromen te ondersteunen tijdens deze moeilijke periode. Daarenboven doneren we voor elke bestelling die een consument plaatst, dezelfde consumptie aan gratis goederen aan dat café tot we nationaal 3,6 miljoen pinten bereiken.” 

Advertentie

Ondersteuning

Meer informatie vindt u op: www.cafecourage.be

AB InBev wil een hart onder de riem steken van alle caféhouders door een systeem van voorafbetaling van pintjes te lanceren. Als ’s werelds grootste bierbrouwer heeft AB InBev een verantwoordelijkheid ten opzichte van zijn partners: “De ondersteuning en het voortbestaan van onze klanten staat centraal bij AB InBev. Naast de reeds aangekondigde maatregelen ter waarde van 1 miljoen euro, zijn we ervan overtuigd dat door het openen van dit platform we onze klanten de mogelijkheid bieden om de komende weken financieel te overbruggen, om daarna een sterke herstart te maken. We hopen dat de consument dit initiatief volop ondersteunt, en dat het een groot succes wordt” benadrukt Pieter Anciaux, Sales & Operationeel Directeur Horeca bij AB InBev België.  

‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.