Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

GDC schenkt 2.500 liter desinfecterende gel aan Belgische ziekenhuizen

Les Grandes Distilleries de Charleroi (GDC) schenkt 2.500 liter ontsmettingsgel aan Belgische ziekenhuizen om de Covid-19 epidemie te bestrijden. Als reactie op de torenhoge prijzen die momenteel worden aangerekend vanwege het tekort aan desinfecterende oplossingen, wil de distilleerderij op discrete wijze zijn honderdjarige knowhow ten dienste van de zorgsector stellen.

GDC produceert, importeert en verdeelt alcoholische dranken. Het maakt en bottelt talrijke merken, waaronder Funny. GDC levert voornamelijk aan de horeca en aan de supermarkten. Sinds de uitbraak van het Coronavirus heeft het productieteam in enkele dagen tijd een middel ontwikkeld om ontsmettingsgel op basis van alcohol te produceren, in overeenstemming met het recept dat door de Wereldgezondheidsorganisatie wordt aanbevolen.

Bent u medicus en wenst u gebruik te maken van deze hulp? Contacteer GDC op 071/28.11.70 of via mail: info@gdc.be

Henry Symons, Managing Director, is van plan om 100 liter desinfectiemiddel te produceren voor de 25 grootste ziekenhuizen van het land. De leveringen worden uitgevoerd met strikte inachtneming van de hygiënemaatregelen. De productie- en transportkosten zullen volledig door het bedrijf worden gedekt. GDC wil deze solidariteitsinspanning handhaven zolang de aanvoer van grondstoffen dit toelaat.

Om voor de hand liggende logistieke redenen zal de distributie van de hydroalcoholische oplossing alleen naar ziekenhuizen gebeuren. GDC onderzoekt echter de mogelijkheid om in een tweede fase samen te werken met het Rode en Gele Kruis.

Henry Symons, Managing Director: ‘Ik wil graag 2500 liter doneren aan Belgische ziekenhuizen en zo het huidige tekort in de medische wereld beperken. Ik denk dat het essentieel is dat de hele maatschappij gemobiliseerd wordt en burgerzin toont om dit virus samen te verslaan. Ik ben blij met het aantal individuele en zakelijke acties die worden ondernomen. Als iedereen doet wat hij of zij kan, zullen we dit virus overwinnen.’

‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Lees verder

Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.