Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Kmo's kunnen onze marketing expertise goed gebruiken'

‘Het kloppend hart van onze lokale economie zijn de kmo’s’, zeggen Stefaan Vuylsteke en Wing Cheung, beide ervaren marketeers. ‘Zij lijden vandaag en morgen het meest onder de grootste economische crisis aller tijden. Nu nog meer dan ooit, is marketing hard nodig. Maar niet iedereen heeft de middelen noch de mensen om hierop in te zitten. Daar willen we met #hulpisonderweg verandering in brengen.’

Hulpisonderweg.com is een platform waarop marketeers uit België als Nederland belangeloos hun tijd aan noodlijdende kmo’s kunnen aanbieden. ‘Wij helpen hen met marketing uitdagingen zoals nieuwe diensten, communiceren met bestaande klanten, klanten aantrekken via social media, klantenbevraging, opzetten van nieuwe kanalen, klantgerichte aanpak, verbeteren van klantbeleving op webshops, …’

Virtuele luchtbrug

‘#hulpisonderweg is een virtuele luchtbrug voor marketingdiensten waar noodlijdende ondernemers eenvoudig en snel in contact kunnen komen met hulpvaardige marketeers. Omdat marketeers eenvoudig op afstand kunnen helpen, vormt dit een unieke kans zowel tijdens als na de lockdown. Het platform werkt op basis van het marktplaats-principe: vraag en aanbod. Het gebruik van het platform is geheel gratis zowel voor de hulpverleners als de hulpbehoevenden en blijft bestaan zolang de hulp nodig is. Alle aanbiedingen en aanvragen worden wel onderworpen aan een screening.’

Tijd = waarde

‘Het platform is gebouwd vanuit de ‘tijd = waarde’-filosofie. Deze gedachte gaat uit van het feit dat iedereen evenveel tijd krijgt in één dag. Hoe we die tijd besteden, bepaalt de waarde van onze dag. Daarom wordt op dit platform niet gewerkt met tarieven voor diensten, maar spreken we puur van tijd als currency. Je biedt bijvoorbeeld 1 uur van jouw tijd aan, aan iemand in nood. Eén uur lijkt misschien niet veel, maar het juiste advies of net dat zetje in de goede richting maakt vaak het verschil.’

Gezocht: hulpvaardige marketeers

‘Nu het platform beschikbaar is, worden eerst marketeers aangemoedigd om zich aan te melden en hun hulpaanbod te plaatsen. Of ze nu freelancer zijn, werken bij een consultancy bureau of communicatiebureau, aan de slag zijn als marketeer bij een groot bedrijf of marketing student zijn, iedereen kan helpen. We moedigen beroepsorganisaties aan dit initiatief te steunen. Ook ambassadeurs en bedrijven die zich geraakt voelen door dit initiatief, kunnen een warm welkom verwachten. Ze worden vermeld met logo en bedrijfsnaam in ruil voor het delen van de boodschap en het actief inschakelen van hun netwerk.’

Meer info op www.hulpisonderweg.com

 

‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Lees verder

Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.