Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Nieuwe reeks webinars over "het nieuwe werken na de heropstart"

De geleidelijke heropstart van het maatschappelijk en economisch leven maakt alvast één ding duidelijk: zowel werkgevers als werknemers krijgen te maken met een nieuwe arbeidsrealiteit. Hoe bedrijven en werknemers hier optimaal mee kunnen omgaan, is het onderwerp van een 2de reeks webinars, die AG Health Partner organiseert in samenwerking met een aantal experts in welzijn op het werk.

In de voorbije maand april organiseerde AG Health Partner, een dochteronderneming van AG, een reeks van 5 webinars voor werknemers rond het thema “hoe de lockdown overleven”. Meer dan 3.000 werknemers namen er live aan deel en nog eens 6.000 deelnemers bekeken de video-opnames in uitgestelde modus.

Met de geleidelijke heropstart van de economie breekt echter een nieuwe periode van onzekerheid aan, zowel voor werkgevers als voor werknemers. Aandacht voor gezondheidspreventie zal centraal staan, maar experts waarschuwen vooral voor de impact op het mentale welbevinden van werknemers. Meer dan ooit dringt een globale aanpak van het welzijn op het werk zich op, een aanpak die oog heeft voor zowel de fysieke als de mentale en sociale aspecten van het nieuwe werken.

Webinars voor werknemers én werkgevers

Terwijl de eerste reeks webinars zich vooral richtte op de behoeften van werknemers in lockdown, mikken 2 van de 3 nieuwe modules specifiek op een publiek van bedrijfsleiders, het topmanagement in de bedrijven en HR-verantwoordelijken Deze interactieve modules, opnieuw opgesteld met Belgische specialisten die reeds samenwerken met AG Health Partner, focussen op het invoeren van een globale welzijnsaanpak, change management, veerkracht en leidinggeven in tijden van crisis. Verschillende bedrijfsleiders delen er hun inzichten en ervaringen.
Het derde webinar richt zich opnieuw tot de medewerkers zelf en focust op het ontwikkelen van vaardigheden inzake wendbaarheid en aanpassingsvermogen.

De webinars die plaatsvinden tussen 26 mei en 2 juni staan open voor iedereen en deelname is gratis. Inschrijven kan via www.aghealthpartner.be/nl/webinars.

 

‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Lees verder

Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.