Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Online én Belgisch shoppen

Door de maatregelen rond het coronavirus zijn veel winkels genoodzaakt om te sluiten. Consumenten doen nu dan ook massaal beroep op webshops. Toch vinden we als consument te makkelijk de weg naar grotere buitenlandse namen. ‘Een gemiste kans’, vindt BewustOnline.be.

BewustOnline.be is een digitaal platform dat de zichtbaarheid van Belgische webshops wil vergroten en een overzicht wil bieden waar we nu juist Belgisch kunnen kopen. Het is niet verwonderlijk dat online shoppen momenteel zo populair is bij de Belgische bevolking. ‘Toch is het jammer dat we vaak niet weten welke parels België telt. Parels waarachter steeds een ondernemer met goesting staat.’

‘We vinden als consument te makkelijk de weg naar grotere buitenlandse namen. Online Belgisch shoppen is de boodschap.’

Het digitaal platform wil dan ook de afstand tussen die ondernemers en de consument kleiner maken. ‘Na slecht vier dagen online sloten al meer dan 125 Belgische webshops zich bij ons aan’, vertelt BewustOnline.be. Belgische webshops kunnen zich dan ook volledig gratis inschrijven via de website. ‘Zo hopen we op termijn de startpagina te worden voor wie online én Belgisch wil shoppen.’

Ook een Belgische webshop? Sluit je gratis aan op bewustonline.be

‘Lock Down? Stand Up!’

Op deze hub zet Mediafin, de uitgever van De Tijd, initiatieven van ondernemers om andere ondernemers te helpen in de kijker. De teksten en foto’s worden ingediend door de initiatiefnemers zelf en worden gepubliceerd buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van De Tijd. Uw hulp aan andere ondernemingen ook op deze hub? Stel uw project voor op tijd.be/standup

Lees verder

Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.