Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Mijn werkgever bewijst dat de verzekeringsbusiness wél sexy is’

‘De klantenervaring verbeteren. Daar haal ik veel energie uit’ - Loes De Gieter, Business Analyst bij AG

Concrete oplossingen bedenken, uitwerken en realiseren zodat de organisatie en de klanten er beter van worden: daar puurt Loes De Gieter (27) haar werkvreugde uit bij AG. ‘Ik krijg hier een gezonde dosis vertrouwen, autonomie en verantwoordelijkheid binnen mijn job.’

Na haar studies Toegepaste Economische Wetenschappen en Master Business Economics deed Loes De Gieter vier jaar consultancy. Toen bleek dat die job haar niet honderd procent lag, heeft ze niet lang moeten zoeken naar haar ideale werkplek. Op Google speurde ze naar de sterkste werkgevers die aansloten bij haar diploma’s en interesses. Ze ontdekte dat AG helemaal bovenaan dat lijstje stond. ‘Een vriend van mij die hier ook werkt, bevestigde al het goede dat ik online terugvond over AG, dus heb ik meteen gesolliciteerd’, zegt ze.

Als businessanalist vertaalt ze de behoeftes van de organisatie en klanten naar bruikbare oplossingen. Vaak zijn dat applicaties en webtoepassingen, zoals bij een van de grote projecten waaraan ze meewerkte. Daarbij kunnen werknemers die een gezondheidsverzekering genieten via hun werkgever consultaties en ziekenhuisopnames efficiënter dan voordien aangeven. Ze kunnen dat sinds kort in enkele muisklikken via My Global Benefits, het vernieuwde online platform van AG.

Een vriend van mij werkte al bij AG en bevestigde al het goede dat ik online terugvond over het bedrijf
Loes De Gieter
Business Analyst bij AG

Dynamische werkomgeving

Jongeren denken soms dat de verzekeringswereld weinig uitdaging en vernieuwing biedt in vergelijking met sommige andere sectoren. ‘Dat beeld is compleet fout’, zegt Loes De Gieter vol overtuiging. ‘AG bewijst dat deze business wél sexy is. Hoe? We zitten bijvoorbeeld volop in een spannende digitale transformatie waarbij nieuwe innovaties elkaar in sneltempo opvolgen.’ Dat zorgt voor een klimaat waarbij werken morgen compleet anders gebeurt dan gisteren. Dat creëert een gedreven dynamiek waarbij medewerkers beseffen dat stilstaan achteruitgaan betekent. ‘De oplossingen die ik mee ontwikkel, verhogen de productiviteit van onze medewerkers of verbeteren de klantenervaring. Ook daar haal ik veel energie uit.’

Working Smarter Together

Ook op vlak van het nieuwe werken vindt Loes De Gieter volledig haar gading. ‘Sinds begin maart komt elk team op één vaste dag naar het werk om elkaar fysiek te zien.’ Een tweede weekdag op kantoor kunnen medewerkers vrij inplannen in functie van hun werk. ‘Sommige zaken, zoals brainstormsessies of projectvergaderingen, verlopen nu eenmaal vlotter op kantoor.’ Wie wil, mag ook vaker naar kantoor komen.

AG waakt ook over de mentale gezondheid van zijn medewerkers. ‘Ons team heeft elke ochtend een stand-up meeting waarin ook aandacht is voor hoe het met iedereen gaat, en er ruimte is voor niet-werk gerelateerde zaken’, besluit Loes De Gieter. ‘Bij remote vergaderingen zet iedereen ook altijd de camera aan; dat schept meteen een band. En we werken met een agenda, zo vergaderen we efficiënt en respecteren we iedereens planning.’

Collega worden van Loes bij AG?

Werken in verzekeringen? AG zoekt verrassend brede profielen, met zin voor initiatief.

Lees verder

Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.