Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Wij maken werken in de verzekeringssector leuk en uitdagend’

‘Wij zijn ondanks onze grote omvang nog altijd een familiaal bedrijf’, Jan Heyvaert, Chief Human Resources and Sustainability Officer bij AG

Talenten vinden in AG een organisatie die oog heeft voor mens, milieu en maatschappij. Als marktleider trekt de verzekeraar voluit de duurzaamheidskaart: voor zijn klanten én personeel. ‘Wij maken werken in de verzekeringssector leuk en uitdagend’, stelt Jan Heyvaert.

Jan Heyvaert waakt als Chief Human Resources & Sustainability Officer zowel over het personeelsbeleid als over de duurzaamheidsdoelstellingen van AG. ‘Wij vinden het logisch om die functies te combineren: een organisatie moet immers op een duurzame manier omgaan met zijn omgeving, klanten én medewerkers. Bovendien zit ook alle interne en externe communicatie in zijn takenpakket waardoor dit verhaal op een consistente manier gebracht kan worden naar zowel interne medewerkers als naar de buitenwereld.

AG Factsheet

  • Telt meer dan 3 miljoen particuliere en zakelijke klanten
  • 1 op de 2 Belgische gezinnen heeft een contract bij AG
  • Beheert meer dan 70 miljard euro aan fondsen
  • 4.400 medewerkers zetten zich dagelijks in voor de klant
  • Werft gemiddeld 250 nieuwe medewerkers per jaar aan
  • Zoekt naast verzekeringsexperten onder meer experts in Legal, Risk, Finance of IT

Jobbetekenis

AG is bovendien actief binnen een sector die de maatschappij van morgen mee vormgeeft. Talenten hechten almaar meer belang aan een werkgever die inzet op jobbetekenis en maatschappelijk verantwoord ondernemen, klinkt het. ‘Via verzekeringsproducten begeleiden we bijvoorbeeld de transitie naar de elektrische mobiliteit mee’, zegt Jan Heyvaert. ‘We gaan zelfs een stap verder en hebben een heel ecosysteem rond verzekeringen, oplaadpalen en -kaarten uitgebouwd.’ Kort samengevat creëert AG oplossingen om de klimaatuitdagingen mee aan te pakken én antwoorden te bieden op maatschappelijke vraagstukken. ‘Zoals het betaalbaar houden van pensioenen via verschillende spaaroplossingen.’

Een organisatie moet op een duurzame manier omgaan met zijn omgeving, klanten én medewerkers
Jan Heyvaert
Chief Human Resources and Sustainability Offi cer bij AG

Toekomstgericht en innovatief

Binnenkort blaast AG 200 kaarsjes uit. Een organisatie kan alleen maar zo oud worden als ze mee evolueert met de tijd. ‘Vandaag wordt de ITcomponent in ons bedrijf alsmaar groter’, verduidelijkt Jan Heyvaert. ‘We zetten volop in op digitalisering, zowel van interne processen die het werk van onze medewerkers efficiënter maken, als van oplossingen die de beleving en de ervaring van klanten versterken.’ Die toekomstgerichte groei maakt dat AG diverse en aantrekkelijke functies kan aanbieden.

Jan Heyvaert

Familiaal en collegiaal

‘Wij zijn ondanks onze grote omvang nog altijd een familiaal bedrijf’, benadrukt Jan Heyvaert. Zo werkt de organisatie met een intern socialmediaplatform waarop medewerkers berichten kunnen posten. Dat versterkt het samenhorigheidsgevoel. Tijdens corona ontstond de hashtag #WeAreAG op een spontane manier. ‘Dat is meer dan een slogan en ondertussen eerder een mindset’, zegt Jan Heyvaert.

‘De zorg voor onze klant, de trots om straffe prestaties neer te zetten, de manier waarop we elkaar helpen in moeilijke omstandigheden, denk maar aan de overstromingen vorig jaar … Dát is AG.’

AG Campus

Talenten vinden bij de grote verzekeraar niet alleen heel wat horizontale en verticale doorgroeimogelijkheden, maar ook veel ontwikkelingskansen. Zopas nam AG een nieuwe campus in Brussel in gebruik, met achttien opleidingszalen, 2 webinar-rooms, een volledige incubation zone, twee grote auditoria en een ruime lounge. ‘Daar kunnen onze mensen terecht voor opleidingen, trainingen, workshops en evenementen. Het is een bruisende ontmoetingsplek waar kennis en ideeën uitgewisseld worden’, vertelt Jan Heyvaert.

‘Zo houden we onze organisatie levend en de carrières van onze mensen continu in beweging.’ Nog een reden waarom AG zich al tien jaar een Top Employer in België mag noemen.

Meer info? Ontdek de vacatures

Lees verder

Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.