Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Een IT-product of -dienst is maar zo goed als de expert erachter’

Thomas van Eeckhout, CEO bij Easi

‘Mensen maken het verschil.’ Voor Thomas Van Eeckhout, CEO van IT-bedrijf Easi, is het duidelijk: ‘Kernwaarden en geluk op de werkvloer zijn voor ons geen loze woorden. Human excellence, daar draait het om.’

‘Bedrijven onderschatten de kracht van waarden’, vindt Thomas Van Eeckhout, CEO van IT-bedrijf Easi. ‘Ze faciliteren niet alleen je rekruteringsproces, ze verhogen bovendien de performantie van je medewerkers en zorgen voor meer engagement.’
Als cloud-, security- en softwareleverancier zet Easi dan ook sterk in op de mensen achter zijn processen. Human excellence, noemen ze dat en het is het geheim achter hun succes. ‘Wie op zoek is naar de beste IT-oplossingen, zoekt eigenlijk naar de beste experts. Want een product of dienst is maar zo goed als de expert erachter. Onze collega's denken mee met onze klanten en dat onderscheidt ons als partner. Zo zijn we op ons best en blijven onze klanten hun concurrentie ook altijd een stap voor’, zegt Van Eeckhout.
 
Easi sleepte al zeven jaar op rij de titel ‘Best Workplace’ in de wacht. En dat is geen toeval, zegt Van Eeckhout. ‘Elk managementteam moet zich afvragen: hoe houden we onze mensen gemotiveerd? Te vaak focussen managementteams op eenzijdige KPI's om winst te maken. Dat is vandaag niet meer voldoende om medewerkers langdurig en duurzaam te engageren.’

Gewapend in de war for talent
Voor Easi is geluk op het werk een gedeelde verantwoordelijkheid. ‘We focussen op erkenning, autonomie, transparantie, vrijheid en de mogelijkheid om uitdagingen aan te gaan. Onze medewerkers kunnen na twee jaar ook aandeelhouder worden, als ze goed scoren op de interne waarden. Dat trekt heel wat high potentials aan.’

Een op de drie medewerkers is aandeelhouder. Daarmee zijn we koploper in België.
Thomas van Eeckhout
CEO bij Easi

Aandelenparticipatie is dan ook een middel om goede werkkrachten langer aan ons te binden, zegt Thomas Van Eeckhout. ‘We gaan actief op zoek naar high potentials en leidinggevenden die onze waarden kunnen uitdragen. We delen graag wat we hebben, dat is een gevolg van onze cultuur. Een op de drie medewerkers is aandeelhouder. Daarmee zijn we koploper in België.’

Human Excellence
Easi zet sterk in op Human Excellence, onder meer via jaarlijkse klantentevredenheidsenquêtes.  ‘Uit de feedback van deze survey komt altijd hetzelfde naar boven: klanten appreciëren ons voor onze kwalitatieve dienstverlening tijdens hun volledige customer journey. Het zijn duidelijk onze mensen die het verschil maken. Inzetten op kernwaarden en geluk op de werkvloer zijn voor ons dus geen loze woorden.’

Lees verder

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.