Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Een SAP-partner in de achtertuin

Jan Roels, Jeroen Poot, Geert De Winter

Baltimore Aircoil Company, de Amerikaanse fabrikant van industriële koelsystemen, kent een deel van zijn SAP-implementatieprogramma toe aan het Mechelse IT-bedrijf Canguru. ‘Wij slaan een brug tussen business en technologie.’

Baltimore Aircoil (BAC) is een wereldleider in het ontwikkelen, produceren en distribueren van innovatieve oplossingen voor verdampingskoeling en warmteafvoer voor een breed scala van industrieën. De producten van BAC onderscheiden zich door hun duurzaamheid en door hun energie- en waterzuinigheid.

Begin 2020 besloot Baltimore Aircoil om zijn gedecentraliseerde wereldwijde IT-systemen naar één centrale SAP-omgeving te transformeren. Het hoofdkantoor van Baltimore Aircoil voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika ligt in Heist-op-den-Berg en vond in zijn achtertuin een deskundige Belgische SAP Customer Experience partner: het Mechelse IT-bedrijf Canguru.

‘Wij zijn een jong en dynamisch consultingbureau en een toegewijde SAP-partner’, zegt Geert De Winter van Canguru. Sinds de oprichting in 2011 werkten de Mechelaars al voor meer dan 100 bedrijven in meer dan 150 projecten. ‘Met Canguru slaan we de brug tussen business en technologie en helpen we klanten met onder andere Customer Experience, (Integration) Technology, Analytics en ERP.’

We hebben in Canguru een partner gevonden die met ons meedenkt om van dit Customer Experience programma een succes te maken.
Tim Buzby
Vice President Business Transformation, Baltimore Aircoil

SAP

Het SAP-programma omvat zowel Enterprise Resource Planning of ERP (Aankoopbeheer, Verkoopadministratie, Financiën, Logistiek en Productie) als Customer Experience. ‘Canguru zal het Customer Experience subprogramma (CRM, Field Service Management, Configure-Price-Quote en Commissions Management) implementeren voor Baltimore Aircoils activiteiten in de VS, Azië en Europa. We hebben in Canguru een partner gevonden die met ons meedenkt om van dit Customer Experience programma een succes te maken.’, zegt Tim Buzby, Vice President Business Transformation bij Baltimore Aircoil. Het programma gaat begin 2021 van start, met een eerste go-live in Azië tegen het einde van dit jaar. De roll-outs in de VS en Europa zijn gepland voor 2022.

Contactgegevens

Canguru Solutions BV

Wayenborgstraat 26

2800 Mechelen

www.canguru.be

Nathalie Vermeylen

Nathalie.vermeylen@canguru.be

+32 473 55 59 80

 

Lees verder

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.