Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Het potentieel van AI is het grootst voor middelgrote bedrijven’

Succesvol zijn als bedrijf betekent dat uw product of dienst zich positief onderscheidt van uw concurrenten. En uw klanten moeten dat verschil kennen. Elk van de onderdelen in het klassieke 5P-model (product, prijs, promotie, plaats, people) wordt door het potentieel van de cloud en generatieve AI meer dan ooit relevant.

Metaforisch kan elk bedrijf sinds kort voor zijn 5P-model een nieuw type brandstof kopen tegen competitieve prijzen. Een brandstof die veel krachtiger is om de klanten tegelijk beter te informeren en beter te bedienen, tegen een lagere kostprijs. De drempel om met die brandstof aan de slag te gaan, is erg laag, waardoor het niet uitsluitend is weggelegd voor de grote ondernemingen. De brandstof is samengesteld uit twee componenten: enerzijds uit nieuwe technologie als de cloud en generatieve AI, en anderzijds uit de toepasbaarheid van veel meer kennisbronnen. Met die mix kan u uw product, promotie en prijs op meer plaatsen bij de juiste mensen laten landen met een grotere omzet tot gevolg.

De impact van de nieuwe technologie is vergelijkbaar met die van de opkomst van het internet, maar de veranderings- en adoptietijd zijn een stuk lager. De kern van uw bedrijf zal hoogstwaarschijnlijk niet geraakt worden. Uw specialisatie, uw sterkte, dat wat u tot op vandaag uniek en succesvol maakt, is ontstaan door jarenlange ervaring, met vallen en opstaan. Die kennis zal die nieuwe technologie niet snel vervangen. De hamvraag voor ondernemers is hoe je die ‘specialiteit’ best beschermd en haar verder uitbouwt met die nieuwe technologie.

'Spikes helpt lokale ondernemingen hun maximale rendement te halen uit hun huidige en toekomstige technologie'

Marktaandeel moet groeien

Generatieve AI is momenteel over-hyp-et, wat leidt tot meer verstarring dan vooruitgang. Iedereen wil u een demo geven van een Gen Ai-oplossing. En bovendien kost de implementatie ‘niets’. Maar pas op: het credo ‘de operatie was geslaagd, maar de patiënt is overleden’ zal steeds vaker voorkomen.

Het gaat niet om het technische aspect. Uw marktaandeel moet groeien. Uw technologische strategie aanpassen in functie van een andere invulling van uw 5P-model om uw specialiteit te versterken en dat succesvol implementeren, is een proces dat de nodige tijd en kennis vereist. ‘Binnen beginnen om buiten te winnen’ is geen holle slogan. Uw processen, rollen en data foundation aanpassen in functie van uw aangepast 5P-model, zal bepalen of deze nieuwe brandstof u naar een substantieel groter marktaandeel brengt.

Wilt u pragmatisch aan de slag met AI? Ontdek het Spikes AI Quickstart programma hier.

Het potentieel van AI is groot voor middelgrote bedrijven. In tegenstelling tot grote multinationals hebben die organisaties minder complexe systemen en processen, en dus een lagere barrière om aan de slag te gaan met nieuwe technologie en deze te integreren in hun omgeving. Ze kunnen een hogere impact op kortere termijn verwachten in verkoop, marketing, klantbeleving, productontwikkeling en algehele procesefficiëntie.

Spikes helpt lokale ondernemingen hun maximale rendement te halen uit hun huidige en toekomstige technologie. Vanuit een holistische, sectorspecifieke visie op AI verzamelen we samen met u, en andere ondernemingen, use cases en strategieën om u klaar te stomen voor de toekomst, waarin technologie zich rechtstreeks vertaalt naar een competitieve voorsprong over de 5P’s heen.

Meer info?

+32 3 451 94 90

Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.