Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Ontevreden medewerkers? Lagere IT-factuur!

Mark Aerts, CEO van EuroSys

Een factuur die niet wordt bepaald door het aantal uur dat uw IT-dienstverlener werkte, maar door de tevredenheid van uw medewerkers. Dat is het nieuwe dienstverleningsconcept van IT-specialist EuroSys.

‘Als mensen goed en vlot kunnen werken met hun digitale werkplek, dan doen wij ons werk goed’, vertelt Mark Aerts, CEO van EuroSys. ‘Dat is het uitgangspunt van onze vernieuwde kijk op IT-dienstverlening. In onze visie staan de medewerkers van onze klanten centraal. Want wie zich bezighoudt met IT, moet zich vooral bezighouden met de mensen die in aanraking komen met de IT-infrastructuur. IT draait niet alleen om hardware en software, maar ook om mensen. Zij werken elke dag met de digitale middelen van de organisatie. Wie kan dan beter de IT-dienstverlening beoordelen dan de medewerkers zelf?’ 

Tevreden werknemers  

Het doel van EuroSys? Een digitale werkplek creëren voor zijn klanten, waar werknemers zich gelukkig voelen en het beste van zichzelf geven. ‘Een IT-infrastructuur die niet naar behoren functioneert, kan een negatieve impact hebben op de gebruikerstevredenheid’, weet Mark Aerts.  

IT draait niet alleen om hardware en software, maar ook om mensen.
Mark Aerts
CEO van EuroSys

EuroSys ontwikkelde een tevredenheidsbarometer, waarmee het de tevredenheid van de IT-gebruikers van zijn klanten nauwgezet opvolgt. En die barometer linkt het bedrijf aan de IT-factuur voor de klant. ‘We noemden de barometer ExperITo, waarmee we verwijzen naar de gebruikerservaring die er sterk mee benadrukt wordt’, legt Mark Aerts uit. ‘Via ExperITo kan elke IT-gebruiker op eender welk moment de status van zijn of haar tevredenheid wijzigen. En als de klant aangeeft dat er iets scheelt, rekent EuroSys een lagere prijs aan om de tijdelijke ontevredenheid te compenseren. Ondertussen kunnen we dankzij gerichte feedback van de klant snel en efficiënt een oplossing vinden voor het IT-probleem.’  

‘Digitale hulpmiddelen halen het beste in uw medewerkers naar boven, als ze goed werken én goed worden gebruikt. Als alles prima loopt zijn medewerkers ook gelukkiger op hun werkplek, zo blijkt uit onderzoek. Met ExperITo helpen wij onze klanten om hun werkplekken, en dus ook hun medewerkers, gelukkiger te maken’, besluit Mark Aerts. ‘Het is een win-winrelatie die werkt, want we hebben er gezamenlijk belang bij dat de medewerkers 100 procent tevreden zijn.’ 

Lees verder

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.