Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Schoonmaakbedrijf Care: duurzaam voor de mens en de wereld

Chantal Moerenhout, Care

Een hart voor het milieu, het klimaat en de mensen. Voor Chantal Moerenhout van schoonmaakbedrijf Care uit Deurne zijn dat geen holle woorden. ‘We moeten onze verantwoordelijkheid nemen in de wereld van vandaag.’

Samen met marketingmanager Annemieke De Bruyne is Chantal Moerenhout verantwoordelijk voor duurzaam ondernemen bij Care. ‘Het is belangrijk dat we als modern familiebedrijf voldoende oog hebben voor de uitdagingen van zowel onze mensen als hun leefwereld.’

Duurzaamheid leeft bij Care op elk niveau. ‘Het begint bij onze poetsmedewerkers en loopt door tot in het management. Nieuwe medewerkers krijgen een doorgedreven opleiding waarin ze leren hoe ze zo ecologisch mogelijk kunnen schoonmaken. We hebben daarbij oog voor producten en materiaal, en ook voor ergonomische technieken om de rug en de polsen te sparen.’

‘Maar liefst 82 procent van onze medewerkers geeft aan dat zij met plezier en trots werken voor Care’

Chantal Moerenhout
Verantwoordelijke voor duurzaam ondernemen bij Care

Mooie beloning

Naast praktische zaken zet Care sterk in op aandacht voor welzijn. ‘Daarvoor werken we onder meer samen met het Netwerk tegen Armoede. Armoede komt voor in vele vormen en blijft nog te vaak onder de radar. Omdat onze poetsmedewerkers zelden op kantoor komen, is het bovendien moeilijker om hen te bereiken of te peilen naar hun welzijn.’ Samen met het Netwerk tegen Armoede zette Care een opleiding op voor de teamleiders die wel regelmatig in contact komen met alle medewerkers.

Meer info?

03/287 06 10

Alle inspanningen van Care leidden dit jaar tot het Great Place To Work-certificaat, een onderscheiding die ondernemingen krijgen dankzij positieve feedback van hun werknemers. ‘Maar liefst 82 procent van onze medewerkers geeft aan dat zij met plezier en trots werken voor Care. Een mooie beloning voor het werk dat we doen. Wat mij het meeste zal bijblijven, is een citaat dat een van onze medewerkers me doorstuurde. Hij zei: “bij Care heb ik het gevoel dat ik echt een vak uitoefen, dat mijn job belangrijk is.” Daar doen we het voor. Ook dat is duurzaam ondernemen.’

Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.