Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Slimme QR-betaalcodes doen uw inningskosten dalen'

Johannes Vermeire en Tom Totté, medeoprichters van POM

Voor gemiddeld een op de vijf facturen moet een bedrijf opvolging voorzien. Late betalingen zijn dus een aanzienlijk probleem. Maar met de slimme QR-betaalcodes en betaallinks van POM raken meer facturen op tijd betaald.

Wij gaan continu op zoek naar manieren om het zo eenvoudig mogelijk te maken voor de betaler.
Johannes Vermeire
medeoprichter van POM

Vandaag betalen al 2 miljoen mensen via POM. ‘Organisaties die onze digitale betaaloplossingen gebruiken worden sneller en correcter betaald: tot 40 procent betaalt binnen de 24 uur na de ontvangst van een factuur’, zegt Tom Totté, medeoprichter van POM. ‘Ook het aantal herinneringen vermindert aanzienlijk, tot 18 procent. Zo kunnen organisaties hun inningkosten stevig drukken.’

POM-gebruikers hebben geen nieuwe betaalapp nodig, want het betaalplatform is gekoppeld aan alle gangbare betaalmiddelen, zoals Bancontact of Payconiq. En het is ook helemaal veilig, zegt Johannes Vermeire, medeoprichter van POM: ‘Onze QR-codes bevatten geen rekeningnummer. Organisaties die met ons werken ondergaan een grondige identificatie- en veiligheidsprocedure. Alleen goedgekeurde ontvangers kunnen betalingen via POM ontvangen. Zo sluiten we fraudeurs uit.’

Digitale factuur

Wie een QR-code van POM op een papieren factuur scant, kan meteen akkoord gaan om alle toekomstige facturen digitaal te ontvangen. Dat levert hoge conversiepercentages op: 60 tot 90 procent gaat akkoord.

‘Ik ben ervan overtuigd dat mensen hun facturen wel willen betalen. Alleen lukt dat niet altijd meteen of op het goede moment’, zegt Johannes Vermeire. ‘Daarom gaan wij continu op zoek naar manieren om het zo eenvoudig mogelijk te maken voor de betaler. Denk aan innovatieve oplossingen zoals automatisch betalen op vervaldag, opgesplitste betalingen of automatische afbetalingsplannen, … Tenslotte betaalt niemand graag laattijdigheidskosten.’

Voor meer informatie, surf naar www.pom.be

Lees verder

Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.