Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Software, mankracht en brainpower voor fleetmanagers

Eric Van Bael, CEO XPOfleet & Mobilitypower

Voor bedrijven is fleet- en mobiliteitsmanagement complexer dan ooit. Regelgeving verandert snel, terwijl werknemers de auto al lang niet meer als enige vervoersvorm zien. Met de veranderingen transformeert zowel hr-beleid als administratie, merkt Eric Van Bael, CEO van XPOfleet & Mobilitypower.

Volgens onderzoek van Dataforce vindt bijna 70 procent van de wagenparkbeheerders dat hun werk complexer wordt. De wet- en regelgeving wijzigt en het aantal mobiliteitsopties neemt toe. Sinds elektrische voertuigen hun intrede deden, is ook de levering, installatie en beheer van thuislaadvoorzieningen van belang. Met software, mankracht en brainpower ondersteunen XPOfleet en Mobilitypower bedrijven in hun mobiliteitsmanagement. ‘De leaseauto is niet meer automatisch de oplossing voor zakelijke mobiliteit. Werknemers verwachten flexibele en duurzame mobiliteitsvormen. Denk aan een leasefiets, toepassing van het mobiliteitsbudget of de inzet van deelmobiliteit’, zegt Eric Van Bael.

‘Spreadsheets zijn statisch, complex en chaotisch. Je hebt slimme digitalisering nodig’

Eric Van Bael
CEO XPOfleet & Mobilitypower

Weg met spreadsheets

Hoewel de wereld van een wagenparkbeheer er flink anders uitziet dan pakweg vijf of tien jaar geleden, merkt Van Bael dat de administratie onvoldoende is gedigitaliseerd. ‘Veel wagenparkbeheerders werken nog met een statische Excel-sheet. Dat is niet alleen tijdrovend, maar het vergroot de kans op fouten. Spreadsheets zijn complex en chaotisch, en ze zijn niet geïntegreerd met financiële of hr-systemen.’

Meer info?

+32 3 230 18 12

Van Bael gelooft in geïntegreerde software die ontwikkeld is voor het managen van steeds complexer wordende mobiliteitsopties. ‘De software van XPOfleet geeft bijvoorbeeld gedetailleerd inzicht per asset en mobiliteitsvorm, en biedt tegelijk data voor diepgravende analyses over verbruik en kosten. Je kunt als fleetmanager veel sneller bijsturen.’

Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.