Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

Van smakelijk eten naar een gesmaakte oplossing: Edgard & Cooper kiest voor hyperautomatisatie

Bij Edgard & Cooper geloven ze dat elk huisdier het allerbeste verdient. En bij uitbreiding geloven ze dat ook voor hun werknemers. Om die belofte waar te maken, was de orderverwerking van de customer service desk aan optimalisatie toe. TheValueChain hervormde het aanmaakproces van de verkooporders door een hyperautomatisatie-oplossing te implementeren. Dat leverde extra efficiëntie én een naadloze orderafronding op.

De klantenservicemedewerkers van Edgard & Cooper, producent van vers honden- en kattenvoeder, worstelden met de handmatige verwerking van bestellingen die binnenstroomden via e-mail. Dat vormde inmiddels een groot deel van hun werklast. Het bedrijf zag dat er behoefte was aan een beter systeem en schakelde de hulp in van TheValueChain om een geautomatiseerde oplossing te integreren in zijn bestaande SAP-systeem.

‘We toonden onze hyperautomatisatietool – die beschikbaar is in de SAP Store – in een workshopsetting en lieten zien welke functionaliteiten welke resultaten zouden opleveren in hun bestaande processen. De uitkomst daarvan werd vertaald naar concrete use cases, die op hun beurt een tastbaar stappenplan opleverden voor de implementatie van automatisatie.’

‘Dankzij hyperautomatisatie heeft onze klantenservice meer tijd voor waardevolle taken’

Van RPA tot KPI

‘We implementeerden Robotic Process Automation (RPA) in hun bestaande SAP-ecosysteem. Zo werd de verwerking van binnenkomende orders geautomatiseerd dankzij machine learning en AI-herkenning. Dat stroomlijnde hun orderverwerking én het systeem leert continu bij en verbetert zichzelf, waardoor het zich door de tijd heen aanpast aan veranderende vereisten en de algehele efficiëntie vergroot.’

De medewerkers worden door het systeem betrokken in de belangrijke besluitvormingsprocessen, die via gebruikerstaken aan hen worden voorgesteld. Tegelijkertijd geeft een sterk dashboard met realtime data-analyse hen toegang tot uitgebreide inzichten in de cijfers, waaronder ook in KPI’s.

Maximale efficiëntie

Deze hyperautomatisatie optimaliseert niet alleen je operationele kosten, maar bezorgt je ook gestroomlijnde activiteiten. Bovendien beperkt dat het risico op menselijke fouten én geeft het klantenservicemedewerkers meer tijd om zich op belangrijkere taken te richten. 

Edgard & Cooper koos voor TheValueChain vanwege onze specialisatie en exclusieve expertise in automatisatie binnen SAP, met name binnen SAP BTP. Door dit platform in zijn voordeel te laten werken, heeft het een op maat gemaakte en efficiënte hyperautomatisatie-oplossing in handen.

Lees verder
Logo
Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.