Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

‘Mensen zijn bij ons nog belangrijker dan financiële resultaten’

ATOSS is al 36 jaar een internationale trendsetter in workforce management. Het van oorsprong Duitse bedrijf telt wereldwijd meer dan 700 medewerkers. Anderhalf jaar geleden streek ATOSS ook in ons land neer. Om het lokale team te versterken, zoekt Country Manager Mitch Goovaerts vandaag extra salestalent. ‘Bij ons vind je de dynamiek van een start-up en de stabiliteit van een beursgenoteerd familiebedrijf.’

Elke dag gebruiken bijna 4 miljoen mensen, verspreid over 12.000 bedrijven in 51 landen, de technologie van ATOSS om hun werk te plannen. De SaaS-oplossingen van ATOSS zijn sterk vertegenwoordigd in sectoren die erg arbeidsintensief zijn zoals retail, productie, logistiek en healthcare. Onder de klanten bevinden zich namen als Barry Callebaut, Lacoste, Hornbach en Jack Wolfskin.

‘Onze workforce management tools zijn breed inzetbaar’, zegt Mitch Goovaerts. ‘Werkgevers gebruiken ze voor tijdsregistratie, personeelsplanning en loonberekeningen. Onze technologie houdt daarbij altijd rekening met de wensen en flexibiliteit van werknemers en met het meest kostenefficiënte scenario en de targets van een bedrijf.’

Hoofdrolspeler op arbeidsmarkt

Interesse in een job bij ATOSS?

ATOSS is momenteel op zoek naar volgende profielen:

  • (Senior) Sales Account Manager (m/f/x) - Brussel
  • (Senior) Account Executive (m/f/x) - Parijs

ATOSS laat zijn klanten vooruitkijken, niet alleen naar de planning voor de komende weken, maar ook naar de impact van socio-economische trends. Het laat daarvoor AI los op diverse data: macro-economische cijfers, sectorgegevens, socio-demografische data en inzichten over de eigen medewerkers. Op basis van die analyses ondersteunt ATOSS zijn cliënteel met strategische informatie.

‘De combinatie van tijdsregistratie, planning en forecasting maakt ons uniek op de internationale markt’, zegt Mitch Goovaerts. Volgens de Duitse krant Die Welt is ATOSS een van de hoofdrolspelers die de arbeidsmarkt van de 21e eeuw vormgeeft.

Familiebedrijf in hart en nieren

Het hoofdkantoor van ATOSS bevindt zich in München. Daarnaast zijn er vestigingen in Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Nederland, Roemenië en, sinds 2021, ook in ons land. ‘Ons Belgische kantoor telt momenteel zeven medewerkers. Je kan de mentaliteit vergelijken met die van een start-up. De sfeer zit goed en er is een sterk gevoel van verbondenheid. We werken met korte lijnen en iedereen kan projecten zélf in handen nemen.’

‘Wie hier start, is zeker van een stevige portie verantwoordelijkheid. Autonoom kunnen werken op hoog niveau is een must.’
Mitch Goovaerts
Country Manager bij ATOSS BeLux

Het bijzondere aan ATOSS is dat het risicogehalte niet die van een start-up is. ‘In België zijn we klein, maar internationaal is ATOSS een beursgenoteerd en schuldenvrij familiebedrijf. Dat is een stabiele financiële basis. ATOSS slaagt er al 17 jaar op rij in om beter te presteren dan zijn targets. Zelfs de coronapandemie en de energiecrisis hebben onze groei niet gestopt.’

Tegelijk blijft ATOSS een familiebedrijf in hart en nieren. De originele Duitse stichter is nog steeds actief als CEO en de organisatie biedt haar medewerkers alle kansen. ‘Mensen zijn bij ons nog belangrijker dan cijfers’, zegt Mitch Goovaerts.

Sales op hoog niveau

In 2023 wil ATOSS zijn Belgische klantenportefeuille met 200 procent zien groeien. Daarvoor zoekt het bedrijf momenteel twee extra salesprofielen. ‘We zoeken daarvoor talenten met een sterke ervaring in business development die graag werken in een internationale omgeving’, legt Mitch Goovaerts uit.

Meer weten over ATOSS?

‘Wie hier start, is zeker van een stevige portie verantwoordelijkheid. Autonoom kunnen werken op hoog niveau is een must. Bij klanten voer je gesprekken op directieniveau, met HR, IT en de COO.

Solution selling

Wat een job als sales bij ATOSS zeker niet inhoudt is hard selling. ‘De focus ligt op de lange termijn. Een salestraject duurt bij ons gemiddeld een jaar. We zoeken dus mensen die inhoudelijk sterk staan, die weten hoe sectoren veranderen, welke impact technologie heeft op een organisatie en hoe medewerkers in functie daarvan georganiseerd moeten worden.’

‘ATOSS slaagt er al 17 jaar op rij in om beter te presteren dan zijn targets. Zelfs de coronapandemie en de energiecrisis hebben onze groei niet gestopt.’
Mitch Goovaerts
Country Manager bij ATOSS BeLux

Nieuwe medewerkers starten bij ATOSS met minstens een maand opleiding. ‘We verwachten uiteraard niet dat je al alles weet over workforce management’, zegt Mitch Goovaerts.

Leren en blijven leren is een constante bij ATOSS. ‘Dankzij onze structuur vind je hier heel wat mogelijkheden om internationaal te werken en groeien. Dit is echt een werkplek met waanzinnig veel kansen om te groeien.’

Interesse in een job bij ATOSS?

ATOSS is momenteel op zoek naar volgende profielen:

  • (Senior) Sales Account Manager (m/f/x) - Brussel
  • (Senior) Account Executive (m/f/x) - Parijs
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.