Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.

De NextGen voorbereiden op een optimale overdracht

©DOC

De ‘NextGen’-seminaries evolueren naar modules die zowel opleiding, ontdekking als netwerking op internationale schaal bieden.

‘Onze key clients willen dat we meer doen dan de overdracht van de onderneming of het vermogen vergemakkelijken. Zij verwachten dat we jongeren van de volgende generatie opleiden voor hun verdere leven’, zegt Raïssa Ziadé, Chartered Financial Analyst voor wealth management in de kantoren van BNP Paribas Parijs. De NextGen is tussen de 23 en 35 jaar oud. Ze hebben meestal hun studies afgerond en zijn professioneel actief, al dan niet in het familiebedrijf. Elk internationaal NextGen-seminarie waar ook Belgische NextGens aan deelnemen, duurt twee tot drie dagen en vindt plaats in Hongkong, Parijs of Silicon Valley. Het programma bestaat uit debatten, bezoeken, tussenkomsten van internationale specialisten, theorie spelenderwijs in de praktijk brengen, enzovoort.

Onze klanten willen niet dat we ons beperken tot de overdracht van het vermogen of het bedrijf.

Raïssa Ziadé
BNP Paribas Group
Advertentie

‘Twee jaar geleden nam ik deel aan een seminarie in Parijs’, getuigt een deelnemer, ‘omdat de inhoud rond financiën mij bijzonder interessant leek. Ik leerde er enorm veel over portefeuillebeheer en overnames. Dit jaar in Silicon Valley was ik helemaal weg van de operationele insteek, want ik wil mijn eigen bedrijf starten. En ik heb er investeerders in risicokapitaal ontmoet.’ Elk seminarie is een unieke ervaring voor een kleine groep van 30 tot 35 mensen. De NextGen van de hele wereld komt er samen om te netwerken, ze maken kennis met internationale opiniemakers en wereldwijd erkende experts - en soms ook met atypische mensen die een bijzonder inspirerend par-cours hebben afgelegd.

‘In Californië bezochten we Facebook. Het gesprek van een uur met twee van hun kaderleden had gerust drie uur mogen duren’, zegt een enthousiaste deelneemster. Raïssa Ziadé: ‘Door NextGen uit verschillende continenten bij elkaar te brengen en toegang te verschaffen tot uitzonderlijke netwerken, bieden we bijzonder kwalitatieve programma’s aan. Ons aanbod is een goede aanvulling op de gerichte opleidingen van onze family offices overal ter wereld.’

Advertentie
Lees verder
Logo
Tijd Connect biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie