Wereldspelers
1 Leestijd

‘Prinselijke missie brengt ons Aziatisch verhaal onder de aandacht'

Onder de verantwoordelijkheid van
Ageas

De lokale contacten en contracten zijn er al. Daarvoor hoeft een prinselijke missie dus niet meer voor Ageas. Maar zo’n missie is een opsteker voor de lokale partners, en verhoogt ook de naamsbekendheid en het verhaal achter Ageas naar Belgische toplui toe.

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Eind november neemt Ageas voor de derde keer deel aan een Belgische handelsmissie naar een land waar het actief is. Na Turkije in 2012 en Thailand in 2013 is het ditmaal de beurt aan Maleisië.

‘In tegenstelling tot de meeste deelnemers doen wij niet mee aan die prinselijke missies om lokale contracten af te sluiten’, legt CEO Bart De Smet uit. ‘Het is voor ons vooral een kans om te tonen dat Ageas in die markten samen met een partner – in Maleisië is dit Maybank – een toppositie heeft opgebouwd. We kunnen zo ook het profiel van de groep verduidelijken. Vandaag zijn veel mensen nog altijd verwonderd als ik vertel wat wij in Azië doen en welke positie we daar innemen. De prinselijke missies helpen ons om dat onder de aandacht te brengen.’

Prestige en ontzag

‘De lokale partners vinden het altijd een grote eer dat ze aan die missies mogen deelnemen’, zegt De Smet. ‘Kort nadat prins Filip in Thailand was geweest in 2013, is hij koning geworden. Dat verhoogt het prestige van de lokale CEO die hem ontmoet heeft. Het ontzag in Azië voor figuren, structuren en instituten is heel groot.’

Is het voor de CEO zelf een lust of een last? ‘Gelukkig ben ik iemand die alles graag doet’, lacht De Smet. ‘En dankzij de variatie is er weinig verveling. In Maleisië zal ik politici en investeerders ontmoeten, tussendoor lokale partners bezoeken, ontbijten met onze plaatselijke medewerkers, persconferenties doen,... Die enkele dagen dat ik daar ben, worden dus heel nuttig besteed.’

Advertentie

Advertentie