Onder de verantwoordelijkheid van 
Randstad

WORKFORCE 360

Randstad geeft technologie een menselijk gelaat

Nieuwe kansen voor werkgever en werknemer

 © Christophe Ketels

 © Christophe Ketels

Technologie heeft een steeds grotere invloed op HR. Randstad verliest het belang van de mens in het HR-verhaal nooit uit het oog en innoveert volop. ‘Dat is de essentie van onze Tech & Touch-aanpak’, zegt Günther Ghijsels, Chief Information Officer.

Advertentie

Advertentie

Advertentie

‘Technologie is de groeiende motor van de interactie tussen werkgevers, werknemers en dienstenleveranciers op de HR-markt. Dat is een boeiende evolutie met veel voordelen, maar we zijn er rotsvast van overtuigd dat persoonlijk contact ontzettend belangrijk blijft. Daarmee maken we het verschil met onze concurrenten’, legt CIO Günther Ghijsels uit.

Nieuwe technologie is te kopiëren. Maar de persoonlijke insteek die Randstad met die technologie combineert, is uniek en niet te kopiëren
Günther Ghijsels CIO Randstad

‘Via nieuwe technologie leren we onze klanten en kandidaten nog beter kennen. Maar bij het perfect matchen van werkgevers aan talent blijft de menselijke touch cruciaal. Nieuwe technologie kun je kopiëren. Maar de persoonlijke insteek die Randstad met die technologie combineert, is uniek en niet te kopiëren. Dat is een fundamenteel onderdeel van ons DNA. En omdat de technologie het werk van onze consultants eenvoudiger maakt, krijgen ze meer tijd om op een zinvolle manier met de klant en de kandidaat bezig te zijn.’

Technologie voor kandidaat en werkgever

Vandaag is het voor werkgevers vaak moeilijk om goede kandidaten te vinden. Ook daarin maakt de Tech & Touch-visie van Randstad het verschil. ‘Technologie helpt om op een flexibele manier kandidaten te vinden die minder voor de hand liggen, bijvoorbeeld profielen waar de werkgever in eerste instantie niet aan denkt’, aldus de CIO. ‘Die flexibiliteit geldt net zo goed voor kandidaten. Via digitale oplossingen brengen we voor hen in kaart welke competenties ze vandaag en in de toekomst nodig hebben, én hoe ze die kunnen ontwikkelen.’

Advertentie

Advertentie