IUM klaar om zich weer op de markt te koncentreren

ANTWERPEN (tijd) - De Internationale Uitgeversmaatschappij, de Belgische tijdschriftendochter van de Nederlandse VNU-groep, staat klaar om zich weer volledig op haar produkten en op de markt te koncentreren, zegt algemeen direkteur Karel Huysmans in een gesprek. De twee voorbije jaren was er vooral intern werk aan de winkel: de operationele en financiële verwerking van de overnames van de uitgeverijen Perexma en The Press, en de daaruit voortvloeiende oprichting van een eigen distributiemaatschappij Media Press Center en van een centrale reklameregie Medialogue. Karel Huysmans heeft twee koppen koffie nodig om de gevolgen van het feestje bij de lancering van Kanaal 2 ongedaan te maken. Dat is niet meer dan op andere dagen. Huysmans heeft nochtans enkele drukke jaren achter de rug. In 1993 nam hij met de Internationale Uitgeversmaatschappij (IUM), de Belgische tijdschriftenpoot van de Nederlandse kombinatie VNU, de uitgeverijen Perexma en The Press over.