Partner Content biedt organisaties toegang tot het netwerk van De Tijd. Om hun visie, ideeën en oplossingen te delen met de De Tijd-community. De betrokken partners zijn zelf verantwoordelijk voor de inhoud.
Digitalisering en connectiviteit zijn dé belangrijkste uitdagingen voor de auto-industrie. Ze focussen op veiligheid, comfort, autonomie en duurzaamheid. Autobouwer BMW zet al enkele jaren sterk in op deze innovaties.
Neem deel aan de wedstrijd om kans te maken op een week rijplezier met de BMW 5 Reeks Berline Plug-in Hybride en een diner voor twee in tweesterrenrestaurant La Paix.
Hoe kan de auto-industrie tegelijk de toekomst duurzamer maken, nieuwe technologieën omarmen én inspelen op veranderende marktnoden? ‘Het is de consument die het aanbod van de autosector bepaalt, niet andersom’, beklemtoont Eddy Haesendonck, CEO bij BMW Group Belux.
Twaalf jaar geleden nam BMW als eerste fabrikant ter wereld een auto op waterstof in serieproductie. Vandaag legt de Duitse pionier de laatste hand aan innovatieve nieuwe brandstofceltechnologie. ‘Auto’s op waterstof veroveren weldra een plek in de mobiliteitsmix.’
Niemand betwijfelt dat elektrische wagens een duurzamere mobiliteit inluiden zonder uitlaatemissies. Maar rijden ze wel ver genoeg op één batterijlading, en zijn ze ook écht beter voor het milieu? We nemen vier vaak voorkomende vooroordelen onder de loep: feit of fictie?
Voortaan schakelen Plug-in Hybride BMW’s bij het binnenrijden van zeven stedelijke ‘eDrive zones’ automatisch over van hun benzinemotor naar honderd procent elektrische aandrijving. ‘Bestuurders bevorderen zo de lokale luchtkwaliteit.’