Belgisch productiehuis bekroond met Gouden Leeuw in Cannes

(belga) - Het Belgische productiehuis CZAR.BE is op het Internationale Reclamefestival in Cannes bekroond met een Gouden Leeuw, zo heeft het productiehuis zondag gemeld. Het bedrijf kreeg de prijs voor het filmpje "Ear Tennis", een reclamespot voor een spelconsole.

Het reclamefestival van Cannes geldt volgens het productiehuis als het grootste en belangrijkste festival in de reclamewereld. Het was aan zijn 50ste editie toe en liep zaterdag af.

De Belgische regisseur Lionel Goldstein regisseerde het filmpje "Ear Tennis". Het vertelt het levensverhaal van een jonge Chinese sportman die tafeltenniskampioen wil worden. Hij beoefent evenwel een bijzondere vorm van tafeltennis: "oor-tafeltennis", dat in China zeer populair is. Met zijn enorme oren in de vorm van een tafeltennisracket overwint de kerel al zijn tegenstanders. De reclamespot werd uitgezonden in zowat de hele wereld.

CZAR.BE werd in 1999 opgericht. Vorig jaar won het productiehuis ook al een Gouden Leeuw in Cannes. Het was toen de eerste keer dat Belgen die prijs in de wacht sleepten.

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud