'Sorry voor alles' wint Emmy-award

©AFP

Het Belgische televisieprogramma 'Sorry voor alles' (Eén) is maandagavond in New York in de prijzen gevallen op de 45ste International Emmy Awards.

Het won het beeldje voor beste niet-gescripte programma ('non-scripted entertainment'). Ook de fictiereeks 'Callboys' (VIER) maakte kans in de categorie comedy, maar kon zijn nominatie niet verzilveren.

In 'Sorry voor alles' wordt in elke aflevering een onbekende Vlaming een maand lang gevolgd en in de maling genomen. Daarna wordt het slachtoffer meegelokt naar een tv-studio om te quizzen over die maand. Het Eén-programma, een productie van Warner Bros België, haalde het op de Emmy's in zijn categorie van programma's uit Colombia ('Escuela para maridos'), Thailand ('Fan pan tae super fan') en het Verenigd Koninkrijk ('Taskmaster').

Dit is echt onwerkelijk. Ik denk nog steeds dat iemand ergens ongelooflijk hard zijn best aan het doen is om met mijn leven te klooien.
Kamiel De Bruyne
bedenker van format 'Sorry voor alles'

Bedenker Kamiel De Bruyne en presentator Adriaan Van den Hoof woonden de uitreiking maandagavond in New York bij en konden hun prestigieuze Emmy Award persoonlijk in ontvangst nemen. "Dit is echt onwerkelijk. Ik denk nog steeds dat iemand ergens ongelooflijk hard zijn best aan het doen is om met mijn leven te klooien", reageert De Bruyne. "Hoe dan ook ben ik waanzinnig blij dat het werk waar we met het volledige team maanden niet door hebben kunnen slapen, en ons sociale leven voor aan de kant hebben gezet, op deze manier beloond wordt.

Ook Van den Hoof is overweldigd. "Wat een geweldig gevoel", zegt de presentator. "Maar nu moet ik wel gemeend 'sorry voor alles' zeggen: sorry aan diegenen die niet gewonnen hebben, sorry dat wij de prijs hebben weggekaapt. En sorry dat we daar zo dolgelukkig mee zijn."

De VIER-reeks 'Callboys' was genomineerd voor beste comedyserie. Het moest echter de duimen leggen voor het Britse 'Alan Partridge's scissored isle'.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Partner content