Advertentie

Brusselse matchmaker tankt 11 miljoen euro

Sortlist, het Brusselse platform dat bedrijven in contact brengt met marketing-, web- en creatieve bureaus, haalt 11 miljoen euro op.

Na een veroveringstocht in Frankrijk, Nederland, Duitsland, Spanje en Dubai wil het Brusselse Sortlist doorbreken in de Angelsaksische wereld. Het softwarebedrijf, opgericht in 2014, haalde 11 miljoen euro op bij Belgische investeerders. Het gaat onder andere om de Waalse publieke investeringsmaatschappij SRIW (dat onder andere ook in Odoo investeerde), Rodolphe de Hemptinne (medeoprichter en hoofd van Innovation Third Bridge), de Belgisch bedrijfsleider en bestuurder Diego Dumonceau (Brico, Quick, ING) en de investeringsmaatschappijen TheClubDeal en Sofinex.

De marketing- en communicatiewereld versplintert almaar meer, waardoor het voor bedrijven heel moeilijk is te weten waar ze de beste expert vinden.
Nicolas Finet
Medeoprichter Sortlist

Sortlist kan je het best vergelijken met een soort Tinder voor bedrijven. Het bedrijf beheert een platform dat bedrijven met de juiste marketing-, web- en andere creatieve bureaus matcht. Op het platform kunnen bedrijven gemakkelijk de juiste expertise voor hun noden vinden. Via een paar klikken kunnen ze contact leggen met het agentschap dat het best bij hen past. 'De marketing- en communicatiewereld versplintert almaar meer, waardoor het voor bedrijven heel moeilijk is te weten waar ze de beste expert vinden', zegt medeoprichter en directeur marketing Nicolas Finet. Het klantenbestand bestaat voor 80 procent uit kmo's, de overige 20 procent zijn grotere bedrijven.

Geen hapering

Met de 11 miljoen euro wil Sortlist de sprong wagen naar de Angelsaksische wereld. 'We zien daar al wat organische activiteit, maar als we het er echt willen maken, moeten we er actief op inzetten', zegt Finet. Er zal ook geïnvesteerd worden in het product. Het bedrijf wil op korte tijd van 100 medewerkers naar 200 groeien. 'Ontwikkelaars zijn onze sleutel tot succes, al zal dat niet makkelijk zijn in de oorlog voor talent die aan de gang is', zegt Finet. 'Maar we zoeken vooral mensen in België.'

Het bedrijf vindt het tijd om internationaal door te breken. 'Amazon heeft consumenten geleerd dat er geen enkele hapering moet zijn bij het aankopen van producten', zegt Finet. 'Waarom zou die er dan moeten zijn in de B2B-markt?' Sortlist stelt dat als marketing- of socialmediaspecialist een bedrijf oprichten nog nooit zo makkelijk is geweest. Het enige wat nodig is, is een laptop, een internetverbinding en een btw-nummer. 'Niemand heeft nog het overzicht over al die specialisaties. Dat overzicht bieden wij met de nodige aanbevelingen op basis van reviews en geleverde prestaties.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud