Advertentie

Mediagenix is Beloftevolle Onderneming

Mediagenix-CEO Dirk Debraekeleer. ©BELGA

Disney Channel in Argentinië en Al Jazeera in het Midden-Oosten, het zijn maar twee van de 1.700 zenders in 65 mediagroepen waar het Vlaams-Brabantse Mediagenix zijn What’s On-platform draait. Daarmee kunnen de broadcasters de flow en de planning van hun uitzendingen en content beheren, zowel online als op radio en tv.

In Europa is Mediagenix al marktleider. Met de opkomst van uitgesteld kijken, video-op-aanvraag, tabletkijken en televisie via het internet groeit de markt fors voor Mediagenix. Maar het mag sneller en verder gaan voor CEO Dirk Debraekeleer. Dit jaar opende hij kantoren in Bangkok en Singapore.

Mediagenix ontstond in 1992, toen de toenmalige VUB-spin-off van de nog jonge commerciële zender VTM de vraag kreeg een planningssysteem te maken voor zijn zendschema’s. Bij de doorstart na een faillissement in 2002, onder impuls van hoofdaandeelhouder Bruno Denys, ging het radicaal de internationale toer op.

Vandaag is Mediagenix een wereldspeler, met klanten in Europa, het Midden-Oosten, de VS, Azië, Latijns-Amerika en Oceanië. De 130 medewerkers behaalden in 2015 een omzet van ruim 21 miljoen euro. 73 procent daarvan werd gerealiseerd in het buitenland.

Debraekeleer kwam in 2012 over van RealDolmen, waar hij commercieel directeur was. Naar eigen zeggen leerde hij bij Mediagenix de kracht van cocreatie kennen. ‘Onze software wordt voortdurend aangepast aan de noden van de klant, en voort ontwikkeld, samen met de klant en zelfs met concurrenten.’

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud