Advertentie

Extra geld voor ‘Belgische uitdager Bol.com'

Roularta-CEO Xavier Bouckaert is een van de investeerders. ©ROULARTA

Belgische zelfstandigen krijgen rake klappen van Bol.com, Zalando en co. De start-up Storesquare wil hen te hulp schieten. Een kapitaalverhoging moet de naamsbekendheid vergroten.

De naam Storesquare zegt u wellicht niet veel, maar dat wil het twee jaar oude bedrijf veranderen met een marketingcampagne. ‘Daarvoor voeren aandeelhouders KBC en Roularta een kapitaalverhoging door van 5 miljoen euro, waardoor de webshop over 8,7 miljoen euro beschikt’, zegt Xavier Bouckaert (foto), de CEO van Roularta.

1 miljoen
Vorig jaar verkochten 1.600 zelfstandige winkeliers voor in totaal ‘meer dan 1 miljoen euro’ aan producten via het digitaal platform Storesquare.

Die uitgever controleert Storesquare, hij bezit 70 procent van de aandelen. De rest is in handen van de bankgroep KBC en de zelfstandigenorganisatie Unizo. De kapitaalverhoging, die door de website Derijkstebelgen.be aan het licht kwam, zal ook worden gebruikt om het 25-koppige personeelsbestand met zeven mensen te versterken.

Storesquare is een webwinkel die geen eigen producten verkoopt, maar alleen producten van zelfstandigen. Zoals handelaars op een klassieke markt hun koopwaar kunnen aanbieden, kunnen ze dat digitaal doen op de webshop van Storesquare. Dat doen intussen al 1.600 zelfstandigen. De webshop rekent hen een commissie aan per verkoop.

Het project staat in zijn kinderschoenen. Vorig jaar werd voor in totaal ‘meer dan 1 miljoen euro’ (2.739 euro/dag) aan goederen verkocht via het webplatform. ‘Maar we groeien snel’, zegt Bouckaert. ‘In het eerste kwartaal van dit jaar boekten we de omzet die we vorig jaar in een heel jaar geboekt hebben.’ In 2020 moet Storesquare break-even zijn.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud