Muziek of sport: it's all entertainment

(tijd) - Stageco haalt ongeveer een vierde van zijn omzet uit niet-concertactiviteiten. Meer en meer bedrijven en merken vragen de diensten van de podiumfirma voor hun productpresentaties of pr-evenementen. Bijvoorbeeld de autobouwer Mercedes, die een podium nodig heeft om met veel toeters en bellen zijn nieuw model aan zijn klanten te presenteren.

Hedwig De Meyer: 'Grote bedrijven opteren tegenwoordig voor één grote spectaculaire productpresentatie. Dat lokt veel pers. Wij zoeken die markt bewust op omdat het goedbetaalde corporate opdrachten zijn die niet in de zomerpiek vallen. Eigenlijk lopen ze intussen al het hele jaar door. Het is wel een hele aanpassing omdat we zelden rechtstreeks met de eindklant spreken. Alles gebeurt via tussenpersonen: marketing- of reclamebureaus. (lacht) Het voordeel is dan weer dat die mensen ons exotisch vinden omdat we uit de rock-'n-roll komen.'

Tom Bilsen: 'Maar muziek blijft natuurlijk onze corebusiness. Eigenlijk weten we zelf niet goed waar de grens ligt tussen muziek, sport en entertainment. Een muziekoptreden in een voetbalstadion waarvoor je een tribune bouwt: is dat muziek of sport? Of een podium voor een festival van Studio 100? Als K3 op dat podium speelt, is het muziek, maar wat als het voor Kabouter Plop is? (lacht) Dat is een kabouter hé. Eén ding staat vast: het is allemaal entertainment.' TP

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud