'Samen werkt' motto precampagne CD&V

De partij CD&V lanceerde woensdag in het Flageygebouw haar electorale precampagne onder de baseline: 'Samen werkt'. Er is een reclamespot van gemaakt die in de bioscoop te zien is.

(tijd) CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen verduidelijkte dat de verkiezingen van 10 juni moeten gaan over de vraag: welke samenleving willen wij? Tegenover het individualisme, het 'ik', plaatsen de christendemocraten het samenleven, het 'wij'. 'Wij, wij gaan daarvoor', eindigt de reclamespot.

Dat samenleven, dat ook al geschetst is in Wouter Bekes boek 'De mythe van het ik', wil CD&V tijdens vier zogenaamde 'Dagen van morgen' concreet invullen, met het oog op het uitwerken van een verkiezingsprogramma. Over een tweetal weken wil Herman Van Rompuy er in een boek op inzoomen.

Dagen van morgen

De eerste 'dag van morgen' vindt zaterdag plaats in Genk. Onder leiding van Vlaams minister van Welzijn Inge Vervotte wordt nagedacht over een beleid dat mensen ondersteunt die voor het gezin kiezen. 'Niet de mens is er voor de economie, maar de economie is er voor de mens', liet Vandeurzen optekenen.

De tweede 'dag van morgen' vindt plaats op 24 maart in Antwerpen. Centraal staat de vraag hoe mensen ondersteund kunnen worden die in breder verband dan het gezin samenwerken. Het gaat dan over het middenveld, verenigingen en vrijwilligerswerk.

De derde 'dag van morgen', op 21 april in Kortrijk, staat in het teken van het sociaaleconomisch beleid: de vergrijzing, het klimaat, mobiliteit en energie. 'Het wordt werken aan een beleidsalternatief voor paars', zei Vandeurzen.

De vierde 'dag van morgen', op 28 april in Gent, gaat over goed bestuur. 'Hoe kan ons land beter worden bestuurd?' Die vraag staat centraal, lichtte Vandeurzen toe. 'Hoe kunnen wij als christendemocraten de overheid klantvriendelijker maken en dichter bij de mensen brengen?'

WVDV

Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud