Marleen Vaesen (Van de Velde): 'Winkels blijven belangrijk'

CEO Marleen Vaesen van Van de Velde. ©Debby Termonia

Tijdens de 14de editie van de CEO Talks kon u donderdagmiddag chatten met Marleen Vaesen, de CEO van de lingeriegroep Van de Velde.

Marleen Vaesen is nog maar sinds december 2018 CEO van Van de Velde. De groep was geen onbekende voor haar: ze is er sinds 2012 bestuurder.

Vaesen kreeg heel wat werk op de plank. Ze moet de onlineverkoop uitbouwen en de kosten bedwingen. Ze moet ook het merk Marie Jo herpositioneren en de Amerikaanse verkoop aanzwengelen.

Over 2018 viel de omzet van Van de Velde met 1,8 procent terug. De zware kosten om de omzet aan te zwengelen, leidden datzelfde jaar tot een terugval van de bedrijfskasstroom met 28 procent. 2019 wordt een cruciaal jaar voor Van de Velde om de omzet weer op te krikken. Het bedrijf gaf nog geen prognoses voor dit jaar.

Lees verder onder de video.

'Ik lig niet wakker van de beurskoers' | Marleen Vaesen (Van de Velde) | CEO Talk

Vaesen is een van de weinige vrouwelijke top-CEO's in België. Ze maakte carrière bij Sara Lee-dochter Douwe Egberts, waar ze de koffiemachine Senseo lanceerde. In 2012 ging ze aan de slag bij Pinguin Lutosa, wat na de fusie in 2015 met Univeg leidde tot het CEO-schap van Greenyard. Begin 2018 werd ze verrassend aan de kant geschoven door voorzitter Hein Deprez.

Dinsdag werd bekend dat Vaesen bestuurder wordt bij De Eik, de investeringsmaatschappij van de familie Van Waeyenberge.

U kan de chat nog lezen in onderstaande box. Ziet u de box niet op uw toestel, klik dan hier


Lees verder

Advertentie
Advertentie