Elise Vanaudenhove: 'Elke manager moet in therapie'

20 experts schetsen de impact van corona op hun vakgebied. Vandaag: Elise Vanaudenhove, de CEO van Bristol Shoes.

Hoe heeft u de crisis persoonlijk ervaren?

‘Mijn verleden als personal coach heeft me geholpen met die extreme crisissituatie om te gaan. Ik was me heel bewust van mijn emoties en gedachten. Daardoor kon ik hyperalert blijven tijdens die onzekerheid en paniek. En kon ik waarschuwingssignalen oppikken bij collega’s. Alle managers zouden geregeld in therapie moeten.’

Wat was het effect van corona op uw sector?

We kunnen geen zaken meer met de mantel der liefde bedekken.
Elise Vanaudenhove
CEO Bristol Shoes

‘De retailsector stond al langer onder druk. Bij Bristol Shoes werken we al twee jaar op meer efficiëntie. De coronacrisis heeft dat enorm verscherpt. Vroeger konden we sommige zaken met de mantel der liefde bedekken. Nu niet meer.’

Wat was uw coronaontdekking?

‘Mijn tuin was mijn toevluchtsoord. Als een dag vol paniek voorbij was, moest ik ’s avonds in mijn hof onkruid gaan uittrekken.’

Waar kijkt u naar uit?

‘Ik zou heel graag weer naar Pukkelpop gaan. Festivals en massabijeenkomst geven een samenhorigheidsgevoel, een aparte soort kick vol positieve energie. Ik hoopte met mijn dochter en schoonzoon en zijn ouders nog eens naar Glastonbury te gaan, maar dat zal ten vroegste in 2022 zijn.’

Het corona-effect, de nieuwe economie na de pandemie

©Filip Ysenbaert

Corona heeft inkomsten doen crashen, businessmodellen ontwricht, gewoontes dooreengeschud, veranderingen doorgeduwd. Wat keert terug naar het oude? Wat blijft voor altijd anders? En vooral: welke kansen biedt dat?

Lees verder

Advertentie
Advertentie