column

Do you speak IT?

Het Bedrijf™ heeft onder meer een marketing-, een IT- en een humanresourcesafdeling. Sommige daarvan bestaan zelfs echt.

TO: all@hetbedrijf.be

FROM: it_support@hetbedrijf.be

Door de strikte telewerkpolicy van Het Bedrijf™ staan we met zijn allen voor een hele reeks nieuwe uitdagingen. Vanuit IT hebben we een Support Desk gelanceerd, een online platform dat onze fysieke afwezigheid zal opvangen. Je kan er terecht met al je IT-gerelateerde vragen en problemen. Je kan op de Support Desk inloggen met je gebruikelijke username, paswoord en de code die je na verificatie eenvoudig via de Authenticator-app kan verkrijgen.

Het is niet de bedoeling dat we aan huis komen, tenzij het probleem op geen enkele andere manier kan worden opgelost. Daarom is het belangrijk dat je zelf inschat hoe dringend het probleem is en al stappen onderneemt. Indien nodig schakelen we bij.

De Support Desk werkt met een kleurcode. Een klein probleem dat niet dringend is, krijgt code groen, een gemiddeld probleem code oranje, een dringend, onoverkomelijk probleem code rood. Alleen zo kan het juiste escalatiepad gevolgd worden.

Voor een echte code rood is er de volgende procedure: we plannen een videomeeting in, waarin je uitlegt wat het probleem precies inhoudt. Vervolgens doorlopen we samen de stappen die je zelf kan ondernemen. Als het probleem binnen 20 kalenderdagen niet opgelost raakt, kan eventueel een bezoek aan huis worden ingepland.

Uw IT-afdeling, Tim en Matthias

©viking media

Het Bedrijf™ is de vaste rubriek van de schrijfster en tv-maakster Sara Leemans. Herkent u uw bedrijf? Laat het ons weten op hetbedrijf@tijd.be

Lees verder