'Revolving Credit'-formule maakt opgang

(tijd) - De Nederlandse bankverzekeraar ING lanceert, in samenwerking met de kredietkaartorganisatie MasterCard, een eigen kredietkaart op de Belgische markt. De kaart is zowel bestemd voor klanten als voor niet-klanten. Ze biedt de mogelijkheid het krediet gespreid terug te betalen. Deze 'revolving credit'-formule wint aan populariteit in ons land. Dat schrijft De Tijd.

ING lanceerde in maart 2004 al een eigen kredietkaart, maar het initiatief bleef toen beperkt tot de Nederlandse markt. Vandaag is België aan de beurt. Op termijn wil de financiëledienstengroep de nieuwe kaart in alle landen lanceren waar ze al naambekendheid heeft.

De nieuwe 'ING Card' van ING België is een kaart met een 'revolving credit'-formule. Daarbij kan het krediet op de betaalkaart in schijven terugbetaald worden. Bij ING België heeft de eigenaar van een nieuwe kaart vijf dagen de tijd om te beslissen of hij zijn uitgaven in een keer terugbetaalt of de terugbetaling ervan spreidt. ING biedt de kaarthouders bovendien de mogelijkheid om hun transacties 24 uur op 24 te raadplegen via meerdere kanalen (internet, self bank, phone bank, SMS).

De revolving credit-formule wint gestaag aan belang in ons land. Een maand geleden lanceerden Fortis en American Express ook al zo'n kaarttype. En na ING zijn andere banken wellicht aan de beurt. 'We zijn volop aan het werken aan de lancering van nieuwe revolvingkaarten. Er komt zeker nog dit jaar een lancering', zegt Marc Dutrieux, de algemeen directeur van MasterCard Benelux. In juni 2003 waren 10 procent van de kredietkaarten die in België in omloop waren 'revolving cards'. Dat is vandaag maar opgelopen tot ongeveer 15 procent.

Met de nieuwe kaart en een reeks andere producten wil ING België dit jaar tot 40.000 nieuwe klanten aantrekken. 'We hebben al nieuwe klanten aangetrokken via hypothecaire leningen, via onze spaarboekjes en dankzij Tak 21 producten (levensverzekeringen met een gewaarborgd rendement)', zegt Albert Roggemans, hoofd retail van ING België.

(foto: ing)

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud