Untitled

'Marktaandeel Delhaize groeit'

Over hun Belgische activiteiten bleven de Nederlanders vaag. Ahold Delhaize is eigenaar van de Delhaize- en Albert Heijn-supermarkten en is met Bol.com ook in ons land een grote speler, maar het woord 'België' komt niet voor in het kwartaalverslag.

In het eerste kwartaal bleek dat corona Delhaize minder hielp dan zijn zusterketens. Toen groeide de omzet van Delhaize met een stevige 10 procent, maar door de extra kosten bleef de winstgroei achter. 'In het tweede kwartaal groeide de winst wel mee met de omzet', zegt Muller. 'We zijn zeer tevreden over de prestaties in België. Het marktaandeel van Delhaize steeg van 24,08 naar 24,13 procent.'

Al enkele jaren is Delhaize het zorgenkind van Ahold Delhaize. De winstmarge blijft ver onder die van zijn zusterketens. 'Maar er is beterschap', zegt Muller, zonder in detail te gaan.

Toen Delhaize begin vorig jaar een onderliggende bedrijfswinstmarge rapporteerde van 2,8 procent, zei Muller dat dat percentage moet evolueren naar 'dik 3 procent'. 'We zijn er nog niet, maar we zijn op de goede weg. We denken dat doel over twee jaar te halen.'

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud