Untitled

De nieuwe VTM-familie

Over de najaarsprogrammatie communiceert DPG Media pas later deze maand. Maar de nieuwe ‘smaken’ van de vier VTM-zenders zijn in grote lijnen wel bekend.

  • Voor het hoofdmerk VTM verandert weinig, dat blijft in de markt als een brede familiezender met de focus op ‘prime time entertainment’. Spetterende liveshows als ‘The Voice’ blijven waar ze zijn.
  • VTM 2 wordt de zender van ‘pittige reality’, iets minder geschikt voor kinderen, maar met nog een behoorlijk aanbod Vlaamse programma’s.
  • VTM 3 wordt de filmzender. ‘We gaan er zowel mainstreamfilms zoals ‘Star Wars’ programmeren als lokale kwaliteitsfilms zoals ‘Girl’’, zegt Lodewyckx.
  • VTM 4 zal draaien rond ‘actie en classics’, en zal zo nog vrij goed op het huidige CAZ lijken.
  • Over de zender CAZ 2 hangt nog een waas van geheimzinnigheid. ‘We hebben daar nog plannen mee, maar daar gaan we later meer over zeggen’, zei Lodewyckx. De kinderzender VTM Kids blijft gewoon bestaan.
  • DPG Media gaat alle programma’s die op de VTM-zenders worden uitgezonden - voor zover de rechten dat toestaan - tot 30 dagen na uitzending aanbieden op zijn gratis streamingplatform VTM Go. Dat platform is tijdens de lockdown volop ontdekt. Het telt al 580.000 actieve gebruikers per maand, 57 procent meer dan een jaar geleden. Het aantal views lag in de eerste zeven maanden van dit jaar op 97 miljoen, tegenover 39 miljoen vorig jaar.

Lees verder

Advertentie
Advertentie
Advertentie

Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud